• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

افزایش ۱۳ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی تبریز

  • کد خبر : 133535
  • 22 بهمن 1402 - 11:30
افزایش ۱۳ درصدی پروازهای فرودگاه بین المللی تبریز
یازاکو - مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: تعداد پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در پایان دی ماه سالجاری ۱۰هزار و ۷۷۶ پرواز بوده که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته از افزایش۱۳ درصدی برخوردار است.

رامین آذری به خبرنگار افزود: در مدت یاد شده ۱۰هزار و ۷۷۶ پرواز از این فرودگاه انجام شده که نسبت به تعداد ۹هزار و ۵۸۹ پرواز در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار کرد: یک میلیون و ۳۴۳هزار و ۴۸۳ مسافر نیز در این مدت از فرودگاه تبریز جابجاشده اند که در این بخش نیز شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم.

آذری افزود: بیشترین افزایش، در بخش پروازهای خارجی فرودگاه تبریز اتفاق افتاده است که ۱۱۶ پرواز خارجی در دی ماه سال قبل به ۱۶۶ پرواز در سالجاری رسیده است که نشان از رشد ۴۴ درصدی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۴ شرکت هواپیمایی در ۱۵ مسیر داخلی و خارجی پروازهای خود از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز را انجام می دهند.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});