• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
5

دسترسی به روز و دقیق به داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز با راه ‌اندازی سامانه جامع SDI

  • کد خبر : 37367
  • 19 آبان 1400 - 13:15
دسترسی به روز و دقیق به داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز با راه ‌اندازی سامانه جامع SDI
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به نیاز مبرم به داده و اطلاعات به روز برای توسعه و پیشرفت، سامانه جامع SDI در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، داود بهبودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز بیش از ۸۰ درصد اطلاعات موجود در کشور، ویژگی مکانی دارد، گفت: ما نیازمند آمار توصیفی و انتساب مکانی هستیم لذا بحث SDI به عنوان زیرساخت اطلاعات مکانی برای هر سازمان و ارگانی، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: مواد ۲۱ و ۲۲ برنامه ششم، تکالیفی در خصوص SDI ملی، منطقه‌ای و استانی بر عهده‌ی سازمان برنامه‌وبودجه کشور گذاشته است و بر پایه همین اختیارات، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تعاملاتی با دستگاه‌های اجرایی جهت دریافت داده و اطلاعات داشته است که بسیار موفق و رضایت‌بخش بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری، مدیریت و برنامه‌ریزی جامع و بهینه، وجود اطلاعات مکانی دقیق و به‌ روز به همراه اطلاعات توصیفی است، گفت: در دسترس بودن اطلاعات و داده‌های مکانی و توصیفی، مدیران و برنامه‌ریزان را در جهت تصمیم‌گیری‌های دقیق و صحیح یاری خواهد کرد.

وی افزود: مطالعات ایجاد زیر ساخت اطلاعات مکانی استان از سال ۱۳۹۶ در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گرفت.

بهبودی بیان کرد: این مطالعات با همکاری ۷۵ سازمان، نهاد و دستگاه اجرایی استان انجام شد و نتایج حاصل آن نشان داد که بیش از سه چهارم اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز استان از طریق ۱۷ دستگاه اجرایی تأمین می‌شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: فاز اجرایی این طرح، بر اساس مدل مفهومی و منطقی مطالعات طراحی شده و بر اساس استانداردهای OGC، متناسب با نسل چهارم SDI مدل سرویس‌گرا در سال ۱۳۹۹ اجرایی شد و امکان دسترسی به داده‌های مورد نیاز از طریق سرویس‌های وب با حفظ حق مالکیت داده برای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بدون اشتراک گذاری داده میسر شده است.

اهداف اصلی سامانه‌ی SDI

بهبودی با اشاره به اهداف اصلی سامانه‌ی SDI گفت: هدف اصلی این سامانه جامع این است که دولت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داده‌های مکانی پایه، پردازش شده، لایه‌بندی شده و به روز شده دسترسی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه این سامانه به هیچ وجه اطلاعات و داده‌های سازمان‌ها را به شکل نامحدود در اختیار دیگران قرار نخواهد داد، گفت : هدف این است که بسیاری از دوباره کاری‌ها و موازی کاری‌ها در تولید اطلاعات، حذف شود تا از اتلاف سرمایه و هزینه‌های اضافی هم جلوگیری شود.

وی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی یک ظرفیت و فرصت خوب برای معرفی و گسترش ایده‌ها و طرح‌های جدید است، گفت : شرکت‌ها و افراد دارای طرح و ایده می‌توانند با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی ضمن معرفی طرح خود با دیگر تولیدکنندگان و صاحبان ایده تبادل داشته و از تجربیات آنها جهت پیشرفت استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});