• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

تولید آبزیان در آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 59301
  • 01 اردیبهشت 1401 - 13:00
تولید آبزیان در آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد
یاز اکو - مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه شیلات و آبزی پروری، گفت: در سال جاری با تخصیص ۱۰۷ میلیارد ریال اعتبار به این بخش، کل تولیدات بخش شیلات استان از هشت هزار و ۶۰۰ تن به ۹ هزار و ۲۰۰ تن در سال خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، قاسم جعفروند با اشاره به انتخاب مزارع و آبزی پروران نمونه ملی برای اولین بار طی دو سال متوالی از این استان ابراز امیدواری کرد: تلاش ها و فعالیت های این مجموعه علاوه بر افزایش کمی و کیفی تولید و افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان، افتخار و سربلندی ملی را همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با ایجاد ارزش افزوده در محصولات آبزی، رشد و رونق روز افزون برای شیلات دور از ذهن نیست و در سال های آتی زمینه برای صادارت محصولات آبزی از استان بیشتر خواهد شد .

لزوم تشکیل کارگروه های تخصصی شیلات

جعفروند گفت: زمینه برای فعالیت و همکاری موسسه های علمی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان مهیا است و از همکاران می خواهم جهت تحقق برنامه های پیش بینی شده سال ۱۴۰۱ بیش از پیش کوشش کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های توسعه آبزی‌ پروری استان بدون لحاظ محدودیت های موجود افزون بر ۱۷ هزار و ۴۶ تن تولید انواع آبزیان است، گفت: تولید سالانه شیلات آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۴ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

جعفروند گفت: طرح های در دست اجرای این حوزه شامل شهرک شیلاتی پایاب سد حاجیلار چای ورزقان با ظرفیت تولید یک هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی، پرورش آرتمیا در حاشیه دریاچه ارومیه در شهرستان عجب شیر با ظرفیت تولید ۲۰ تن بیوماس و چهار تن سیست و یک مجموعه کشت و صنعت با تولید ۱۲۵ تن قزل آلا، ۱۲۵ تن ماهی گرمابی و۱۲۵ تن خاویاری است.

وی از طرح های دیگر بخش شیلات استان به طرح های پرورش ماهی در مخزن سد خداآفرین با ظرفیت تولید ۲ هزار تن ماهی گرمابی، شرکت پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید یک هزار و ۴۴۰ تن قزل آلا و پرورش ماهی خاویاری در حاشیه رود ارس با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن گوشت ماهی خاویار اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});