• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
8
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی؛

تحویل بیش از ۷۵۰۰ واحد مسکن مددجویان از ابتدای نهضت مسکن مهر

  • کد خبر : 70803
  • 26 تیر 1401 - 15:54
تحویل بیش از ۷۵۰۰ واحد مسکن مددجویان از ابتدای نهضت مسکن مهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، فرگل صحاف در نشست خبری با اصحاب رسانه  به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به شعار امسال بهزیستی «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» گفت: یکی از وظایف سازمان بهزیستی، تامین مسکن مددجویان است که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، کمک به تامین مسـکن خانوارهای دارای حداقل دو […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، فرگل صحاف در نشست خبری با اصحاب رسانه  به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به شعار امسال بهزیستی «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» گفت: یکی از وظایف سازمان بهزیستی، تامین مسکن مددجویان است که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، کمک به تامین مسـکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول با مشارکت بنیاد مستضـعفان، بنیاد مسـکن و سـتاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام می شود.

صحاف در ادامه با بیان اینکه سازمان بهزیستی در قالب ۱۸۰ نوع فعالیت در ۵۲ زیر گروه فعالیت می‌کند، تاکید کرد: اقدامات سازمان طی سال های اخیر از حالت حمایتی خارج شده و تبدیل به یک مجموعه‌ تخصصی با نگاه علمی و تخصصی شده است و ماموریت گسترده‌ای در ارائه‌ خدمات توانبخشی، مداخله‌گر و پیشگیرانه دارد. 

وی با اشاره به اقدامات معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در این معاونت به امور کودکان و زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست، و توانمند سازی خانواده‌های نیازمند رسیدگی می شود.

صحاف ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ خانه کودک و نوجوان با ۳۲۰ فرزند در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز صرف این مراکز شده است‌. همچنین برای یک هزار و ۶۰۷ کودک و نوجوان امداد گیر اعتبار ۲۰ میلیارد ریال صرف شده است.

وی از قبول ۶۰ کودک به عنوان فرزند خوانده در استان خبر داد و افزود: از سال ۱۳۹۹ سامانه فرزند خواندگی ایجاد و تمامی متقاضیان از طریق ثبت نام، درخواست خود را ثبت می‌کنند.

 

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۲۱ هزار و ۵۶۲ نفر زنان سرپرست خانوار با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال و ۹۱۸ زن با اعتبار سه میلیارد ریال نیز آماده‌سازی شغلی شده‌اند و برای یک هزار و ۷۶۰ نفر نیز لوازم ضروری زندگی تأمین شده است. هم چنین رای ۶۲۹ زن سرپرست خانوار وام بلاعوض اعطا شده و ۹۶۶ زن و دختر تحت پوشش طرح بومی اجتماعی، روستایی و عشایری قرار گرفتند همچنین ۱۵۷۰ زن سرپرست خانوار توانمند شده‌اند.

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی و ۳۶ مرکز دولتی و غیردولتی در استان خبرداد.

 

وی در خصوص فعالیت معاونت توانبخشی گفت: این معاونت در سه گروه امور توانبخشی و مراقبتی بیماران روانی مزمن، امور توانبخشی و مراقبتی سالمندان و امور توانبخشی و مراقبتی افراد دارای معلولیت هوشی رشدی(ذهنی) و جسمی حرکتی فعالیت می‌کند.

 

وی ادامه داد: ۸۷ مرکز روزانه توانبخشی در کنار تأمین وسایل کمک توانبخشی که سال گذشته ۲۸ هزار و ۶۸ وسیله تهیه کرده بودند، فعالیت می‌کنند و ۷۰۰ مورد نیز خدمات توانپزشکی و دندان پزشکی تهیه شده و ۶۲۰ مورد نیز هزینه‌های آرتروز و پروتز تامین شده است.

صحاف با اشاره به فعالیت مراکز پیشگیری از مواد مخدر، گفت: ۷۶ مرکز پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است و تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 

وی در رابطه با مراکز ماده ۱۶ نیز گفت: ساختمان مرکز ماده ۱۶ ساخته شده است اما تامین مجوز آن بر عهده‌ی شورای مبارزه با مواد مخدر کشور است و بقیه‌ی دستگاه‌ها عضو این شورا هستند؛ بنابراین مجوز اصلی و اعتبارات را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید تأمین کند.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});