• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

کشتی های حامل غلات اوکراینی در شرف راهی شدن هستند

  • کد خبر : 72844
  • 10 مرداد 1401 - 12:30
کشتی های حامل غلات اوکراینی در شرف راهی شدن هستند
یاز اکو - فرآیند کنترل بر روی "کریدور غلات" توسط مرکز ایجاد شده در استانبول انجام خواهد گرفت. اولین کشتی ها با غلات اوکراینی ممکن است هفته آینده وارد استانبول شوند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از طرف، شبکه سی ان ان ترک خبر داد ما در مورد ۳ آگوست صحبت می کنیم.

این منبع نوشت که ۱۶ کشتی در این کاروان حضور خواهند داشت. کشتی ها ابتدا وارد استانبول می شوند. آنها توسط هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره ها ردیابی خواهند شد. غلات اوکراین به کشورهای آفریقایی به ویژه سومالی ارسال خواهد شد. سازمان ملل تخمین می زند که این محموله در حدود یک ماه و نیم دیگر به مقصد خواهند رسید.

این منبع افزود: تمامی فرآیندهای کنترل بر روی “کریدور غلات” توسط مرکز ایجاد شده در استانبول انجام می شود. علاوه بر این ترکیه هشدار داده است که کشتی‌هایی که سیگنال‌هایشان را خاموش می‌کنند و اطلاعات شفافی درباره تماس‌های بندری ارائه نمی‌دهند، اجازه ورود به آب‌های سرزمینی این کشور را نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که در ۲۲ ژوئیه، توافق نامه ای در استانبول برای رفع انسداد بنادر اودسا، چورنومورسک و یوژنی اوکراین برای صادرات غلات و سایر محصولات کشاورزی امضا شد.

الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت اوکراین و سرگئی شویقو وزیر دفاع روسیه به طور جداگانه با سازمان ملل متحد و ترکیه توافقنامه های مشابهی را امضا کردند. کنترل بنادر اودسا، چرنومورسک و یوژنی به طور کامل در دست اوکراین است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});