• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

ارائه طرح “پلاک ماندگار” برای زنده‌نگه‌داشتن مفاخر کهنسال و جوان در تبریز/ ۱۰ خانه مفاخر تبریز در هر منطقه شهرداری “پلاک کوبی طلایی” می شوند

  • کد خبر : 73415
  • 14 مرداد 1401 - 16:00
ارائه طرح “پلاک ماندگار” برای زنده‌نگه‌داشتن مفاخر کهنسال و جوان در تبریز/ ۱۰ خانه مفاخر تبریز در هر منطقه شهرداری “پلاک کوبی طلایی” می شوند
یازاکو - عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و نام مفاخر تبریز، گفت: معتقدم باید از اسامی مفاخر زنده نیز استفاده کرد، نباید همیشه به دنبال برگزاری یادبود برای مفاخر درگذشته باشیم.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یازاکو، با اشاره به اولویت‌بندی به نامگذاری معابر بیان کرد: باید شانیت مفاخر و شهیدان را حفظ کنیم، خیابان‌ها و کوچه‌ها را با ترتیب موزون نامگذاری کنیم.
وی گفت: از شهردار محترم درخواست کرده‌ایم تا شهردار هر منطقه را موظف نماید حداقل ۱۰ نفر از مفاخر، هنرمندان، موسیقی‌دانان، بازیگران، نویسندگان و … منطقه‌ی خود را شناسایی کنند تا به صورت شایسته بعنوان مفاخر تبریز معرفی شوند.
وی ادامه داد: با شناسایی افراد نسبت به نامگذاری معابر به نام این عزیزان اقدام شود.


وی در خصوص اقدامات فرهنگی در تبریز خاطر نشان شد: حتی از شهرداری درخواست کرده‌ایم هر منطقه پس از شناسایی مفاخر زنده، شرایط منازل آنها را بررسی کند و در صورت امکان خانه‌های آنها تملک شود و پس از فوت آن فرد این خانه‌ها تبدیل به موزه و خانه‌های تاریخی شود نه اینکه تبدیل به برج‌های ساختمانی شوند.
وی از آماده سازی طرح “پلاک کوبی طلایی” تحت عنوان “پلاک ماندگار” خبر داد و گفت: با اتمام مراحل تدوین و تصویب طرح، شهرداری ملزم به پلاک کوبی با نام مفاخر خواهد بود و امتیازاتی در این قالب به محله و منزل مفاخر اختصاص خواهد داد تا در نوبه خود به تقدیر و تکریم از مفاخر زنده خود اقدام کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});