• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

استاندار: نگران تنش آبی در تبریز هستیم

  • کد خبر : 7525
  • 25 اسفند 1399 - 8:37
استاندار: نگران تنش آبی در تبریز هستیم
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگران تنش آبی تبریز هستیم، گفت: اگر تدبیر اساسی نکنیم در سال ۱۴۰۰ با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی پس از امضای تفاهم نامه واگذاری پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهری تبریز به پتروشیمی افزود: پیشقدم شدن صنایع بزرگ در چنین مواردی الگوسازی برای استفاده درست از منابع است.

وی ادامه داد: چنین اقداماتی در صورت عدم تنش آبی نیز ضروری است و اقدامات پتروشیمی تبریز در جهت محیط زیست و توسعه پایدار قابل تقدیر است.

پورمحمدی با اشاره به افزایش محدودیت های آبی اظهار کرد: این امر در راستای آینده نگری است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ چیز در دنیا دور انداخته نمی شود، حتی زباله، گفت: آب که کالای با ارزشی است علاوه بر اینکه رها کردن آن به محیط باعث آلودگی می شود و بدون بازیافت نیز هدر می رود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: منابع جایگزین نداریم و مجبوریم چاه ها را افزایش دهیم تا کمبود را جبران کنیم.

جواد رحمتی با بیان اینکه با دیگر صنایع استان هم چنین تفاهمی منعقد خواهد شد، افزود: این اقدام از جمله گام های مهم برای توسعه پایدار بوده و در کوتاه مدت بخشی از مشکل را حل می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید صنایع را به سمت استفاده درست از پساب سوق داده شوند، ادامه داد: از این طریق علاوه بر اینکه می توان پروژه ها را تکمیل کرد، استفاده درست از پساب نیز در جامعه جا می افتد.

رحمتی گفت: نباید صنایع آب بر در مناطق کم آب مستقر شوند و استفاده از پساب می تواند به مدیریت مصرف آب نیز کمک کند.

تفاهم نامه همکاری تخصیص و واگذاری پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهری تبریز به پتروشیمی بین شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و پتروشیمی تبریز در حضور استاندار آذربایجان شرقی امضا شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه در سه ماده با هدف کاهش تنش آب شرب تبریز و ایجاد پایداری در تامین آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی تبریز، سایر شرکت ها و واحدهای وابسته منعقد شده است.

تسهیل در تامین و هماهنگی در انتقال پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهری تبریز به پتروشیمی توسط شرکت آب منطقه‌ای و آبفا و اجرای طرح توسط شرکت پتروشیمی تبریز به منظور جایگزینی آب تحویلی از خط زرینه رود به پتروشیمی موضوع این تفاهم نامه است.

در راستای تحقق هدف مورد نظر در این تفاهم نامه شرکت آب منطقه‌ای استان ملزم به پیگیری، تامین و تخصیص میزان پنج میلیون مترمکعب در سال پساب خروجی از تصفیه خانه شهری تبریز در شرایط بالفعل و اولویت بخشی به افزایش تخصیص در سنوات آتی بر اساس اعلام نیاز پتروشیمی شد.

همچنین شرکت آب و فاضلاب استان نیز مکلف به تحویل پساب تصفیه شده و تامین استاندارد تخلیه پساب از نظر کیفیت و کمیت می باشد.

شرکت پتروشیمی تبریز نیز متعهد به تهیه و ارائه گزارش های فنی و اخذ تاییدیه از شرکت آب منطقه‌ای، اجرای تاسیسات برداشت و انتقال حداکثر طی مدت هشت ماه و انجام تعهدات مالی و حقوقی بر اساس قرارداد می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});