• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
8

مقاوم‌سازی باید جای تخریب را در نوسازی مدارس بگیرد/ بزرگترین رژه کاروان تجهیزات آموزشی بعد از انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد

  • کد خبر : 75328
  • 28 مرداد 1401 - 12:30
مقاوم‌سازی باید جای تخریب را در نوسازی مدارس بگیرد/ بزرگترین رژه کاروان تجهیزات آموزشی بعد از انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد
یازاکو - بزرگترین رژه کاروان تجهیزات آموزشی بعد از انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یاز اکو، فرهاد فرهودی در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین رژه‌ی کاروان تجهیزات مدارس استان در پارک شمیم پایداری، با حضور مقامات استانی، برگزار شد و این تجهیزات تحویل مدارس و پروژه‌های جدیدالاحداث استان داده شد.
وظیفه‌ی ما نوسازی، توسعه‌ی و تجهیز فضاهای آموزشی است
فرهودی در خصوص وظیفه‌ی اصلی اداره کل نوسازی مدارس بیان کرد: وظیفه‌ی اصلی ما نوسازی ساختمان‌های آموزشی مدارس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی است.
وی در مورد نحوه‌ی عملکرد نوسازی مدارس تشریح کرد: ما همیشه در نوسازی این پیش‌فرض را داریم که ساختمان‌های کهنه را تخریب کنیم ولی تکنولوژی مقاوم‌سازی این امکان را ایجاد کرده است که بدون تخریب نسبت به نوسازی و تجهیز مدارس اقدام کنیم.
وی با اشاره به نحوه‌ی مقاوم سازی مدارس گفت: در مقاوم‌سازی اساسی ساختمان، به جای تخریب، تعمیرات اساسی انجام می‌شود. در مقاوم‌سازی، ساختمان موجود را تخریب نمی‌کنیم بلکه تعمیرات اساسی سازه‌ای را انجام می‌دهیم.
مدیر کل نوسازی مدارس استان در اینکه چه زمانی نسبت به تخریب و بازسازی اقدام می‌شود، تشریح کرد: زمانی که هزینه‌ بالای ۶۰ درصد باشد به نوسازی و مقاومت اقدام نمی‌شود بلکه تخریب انجام می‌شود.
فرهودی با اشاره به توسعه‌ی فضاهای آموزشی نیز گفت: حفظ فضای سبز، برای توجه به محیط زیست، رویکرد اعمال مدیریت سبز در طراحی و ساخت مدارس است و استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش مصرف منابع از جمله اقدامات این اداره است. وقتی می‌خواهیم به مقوله‌ی فیزیکی ساختمان‌های آموزشی وارد شویم بدون رویکرد مدیریت سبزی میسر نیست.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم مدارسی را اجرا و طراحی کنیم که با این رویکرد اجرا شوند؛ ۸۰ درصد مسیر برای بیست سال آتی را طی کرده‌ایم، چرا که چنین دانش‌آموزی مفهوم کنترل و انرژی را متوجه خواهد شد.
وی گفت: سه پروژه به صورت پایلوت در مدرسه‌های استان در حال اجرا است؛ از جمله مدرسه شهید قاسم سلیمانی یکی از این مدارس است که در منطقه‌ی ارم تبریز در حال ساخت است.
وی ادامه داد: همچنین مدرسه‌ی شهدای میانه، مدرسه شادروان فرشباف در ناحیه دو آموزش و پرورش از دیگر مدارسی است که امیدواریم اعتبار لازم تخصیص داده شود.
مدیر کل نوسازی مدارس استان با اشاره به مسئله‌ی مکان‌یابی گفت: مکان‌یابی مدارس یکی از مهمترین معضلات بود که اکنون با رویکرد جدید به سمت نرم‌افزاری شدن گام برمی‌دارد.
ارزش ریالی رژه کاروان تجهیزات آموزشی ۲۰ میلیارد تومان است
فرهودی با تاکید بر اینکه اکنون نوسازی مدارس در کشور پیشرو است، گفت: امروز بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی استان بعد از انقلاب در قالب یک مراسم رژه‌ای تحویل مدارس و پروژه‌های جدیدالاحداث استان می‌شود که ارزش ریالی این رژه ۲۰ میلیارد تومان است.
وی در خصوص مدارس غیر دولتی گفت: از موسسات غیردولتی خواهش می‌کنیم برای اجاره کردن ساختمان به سمت ساختمان‌هایی بروند که پایان کار شهرداری داشته باشند.
فرهودی در مراسم رژه کاروان تجهیزات آموزشی گفت: بعد از دو سال آموزش مجازی به دلیل آموزش مجازی امسال سخت‌ترین یک مهر را خواهیم داشت و اما با تمامی این موارد، مهر باشکوهی را برگزار خواهیم کرد.


مدیر کل نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی در پایان خاطر نشان شد: مردم آذربایجان شرقی و دانش‌آموزان محترم، ما برای برگزاری یک مهر باشکوه آماده هستیم. با وجود سختی‌ها و مشکلات اقتصادی اما اراده‌ی مدیران استانی از مشکلات قوی‌تر است و هیچ یک از مشکلات اراده‌‌ی ما خادمان را تضعیف نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});