• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
4

ترکیه با پر کردن خلأ اتحادیه اروپا، واردات نفت از روسیه را دو برابر کرده است

  • کد خبر : 76081
  • 02 شهریور 1401 - 16:00
ترکیه با پر کردن خلأ اتحادیه اروپا، واردات نفت از روسیه را دو برابر کرده است
یاز اکو_داده‌ها نشانگر آنست که: ترکیه واردات نفت روسیه را در سال جاری دو برابر کرده است، زیرا دو کشور در مواجهه با تحریم‌های غرب علیه مسکو برای همکاری گسترده‌تر در تجارت و به ویژه تجارت انرژی آماده هستند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح تجارت بین ترکیه و روسیه از فصل بهار رونق گرفته است زیرا شرکت‌های ترکیه‌ای که از معامله با همتایان روسی منع نیستند وارد عمل شده‌اند تا خلأ ایجاد شده توسط شرکت‌های اتحادیه اروپا را که روسیه را پس از حمله به اوکراین در اوایل سال جاری ترک می‌کنند، پر کنند.

ترکیه واردات نفت از روسیه از جمله گریدهای Urals و Siberian Light را در سال جاری تا کنون بیش از ۲۰۰۰۰۰ بشکه در روز در مقایسه با تنها ۹۸۰۰۰ بشکه در روز برای مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش داده است.

ترکیه از تهاجم مسکو انتقاد کرده و تسلیحات از جمله پهپادها را در اختیار اوکراین قرار داده است که نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی روسیه در اوایل درگیری ایفا کرد و در عین حال از پیوستن به غرب در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه امتناع کرد – موضعی که می‌گوید به تلاش‌های میانجی‌گری این کشور کمک کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل ماه اوت با یکدیگر دیدار کردند و در مورد تقویت همکاری های تجاری به توافق رسیدند.

داده‌ها نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های اصلی ترکیه، توپراش و پالایشگاه SOCAR آذربایجان، مصرف نفت اورال روسیه و نفت سبک سیبری را در سال جاری به میزان قابل‌توجهی افزایش دادند و در عین حال خرید نفت دریای شمال، عراق و غرب آفریقا را کاهش دادند.

طی چند سال گذشته، پالایشگاه STAR خرید نفت نروژی یوهان سوردروپ و گریدهای نفت عراق را افزایش داده است که از نظر کیفیت به اورال نزدیک است زیرا نفت روسیه در حال افزایش قیمت بوده است.

در این سال، قیمت نفت روسیه در برابر معیار تاریخ‌گذاری شده برنت به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، در حالی که قیمت نفت دریای شمال و نفت عراق بهبود یافت.

داده‌های Refinitiv Eikon نشان می‌دهد که انتظار می‌رود پالایشگاه STAR حدود ۹۰ هزار بشکه در روز نفت از روسیه طی ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ خریداری کند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۸ هزار بشکه در روز بود.

براساس داده‌ها، پالایشگاه‌های تورپراش از ژانویه تا آگوست سال جاری حدود ۱۱۱ هزار بشکه در روز نفت از روسیه خریداری خواهند کرد در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته تنها ۴۵ هزار بشکه در روز بود.

یک تاجر در بازار نفت مدیترانه که از ذکر نام خود خودداری کرد گفت: “انتخاب پالایشگاه های ترکیه واضح بود زیرا آنها هیچ محدودیتی برای خرید نفت روسیه ندارند.”

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});