به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح همه گیرکرونا ثابت کرد، دیجیتالی شدن بسیار مهم است،چراکه آمار نشان می دهد ، حدود ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ به نوعی از دیجیتالی شدن تبدیل خواهد شد.
طی دوره همهگیری ویروس کرونا، سرمایهگذاریهای خردهفروشی مبتنی بر دادههای پیشگام مانند Getir و Trendyol به با ارزشترین شرکتهای ترکیه تبدیل شدهاند.
شیوع این بیماری تغییراتی را که قبلاً در حال وقوع بود سرعت بخشید.
اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه داده هایی که این تغییر را ایجاد می کنند هر روز تشکیل می شوند؟ آیا از خود میپرسید که یک فرد متوسط در خانه از چه مقدار داده استفاده میکند؟
به لطف استفاده روزافزون از فناوری تلفن همراه، مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها، همراه با نوآوری در شبکه های تلفن همراه و وای فای، تولید و مصرف داده به طور مداوم در حال افزایش است.
با توجه به اینکه چه مقدار داده در اینترنت وجود دارد، محاسبه مقدار واقعی داده های استفاده شده دشوار است.
بر اساس برآوردهای شرکت نرم افزاری Domo، به طور متوسط، هر فرد در سال ۲۰۲۰ حداقل ۱٫۷ مگابایت داده در ثانیه ایجاد کرده است.
اما اگر در مورد میزان تولید داده در روز صحبت کنیم، می توان گفت، برآورد فعلی ۱٫۱۴۵ تریلیون مگابایت در روز است.
فهرست
میلیون ها کاربر
غول های جهانی مانند اینستاگرام، فیس بوک، گوگل، یوتیوب و تیک تاک حجم خود را در اقتصاد دیجیتال در طول دوره همه گیر افزایش داده اند.
گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها دستگاه هایی هستند که بیشترین اطلاعات شخصی را تولید می کنند.
بنابراین بیایید نگاهی دقیقتر به افزایشی که شرکتهای داده را غنی میکند بیندازیم.
آمارهای مربوط به افزایش استفاده از اینترنت به ما می گوید ،مردم از سراسر جهان به طور فزاینده ای به اینترنت دسترسی پیدا می کنند. به طور منطقی، تعداد کاربران اینترنت و پرس و جوهای جستجو نیز در حال افزایش است و بی شک این نرخ چشمگیر رشد اطلاعات ادامه خواهد داشت.
طبق پورتال آماری مستقر در آلمان، Statista، تا ژانویه ۲۰۲۲، ۵ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود داشت. این مربوط به بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جهان است.
از این مجموع، ۴٫۶۵ میلیارد یا بیش از ۹۳ درصد کاربران شبکه های اجتماعی بودند.
با توجه به این واقعیت که در سال ۲۰۱۳ تنها ۲٫۶ میلیارد کاربر اینترنت وجود داشت، این آمار نشانگر رشد خیره کننده است.
به نظر می رسد که تلفن های همراه با ۴٫۲۸ میلیارد کاربر در مقایسه با سایر دستگاه ها محبوبیت بیشتری داشته اند.
افزایش سریع کاربران اینترنت تلفن همراه دلیل اصلی این است که سازگاری تلفن همراه مهمترین ویژگی برای اکثر وب سایت های امروزی است.
تا پایان سال ۲۰۲۲، ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) دیجیتالی خواهد شد.
هر روز ۳۰۶٫۴ میلیارد ایمیل ارسال می شود و به طور متوسط ۵۰۰ میلیون توییت ساخته می شود.
طبق آمار Raconteur، تا سال ۲۰۲۵، جهان روزانه بیش از ۴۶۳ اگزابایت داده تولید خواهد شد.
بسته به اینکه چه مقدار داده روزانه توسط افراد از طریق رسانه های اجتماعی، اشتراک گذاری ویدیو و ارتباطات تولید می شود، مطمئناً این رقم افزایش خواهد یافت.
ذخیره سازی داده ها
حتی زمانی که در حال خواندن این مطلب هستید، دستگاه شما داده های غیرقابل استفاده زیادی را ذخیره می کند. ممکن است بخواهید از ابزاری برای آزاد کردن مقداری فضا و حذف فایل های غیر ضروری استفاده کنید.
به گزارش دیتا ریپورتال، در سال ۲۰۲۰، ۳۱۹ میلیون کاربر جدید اینترنت وجود داشت. تا سال ۲۰۲۱، نرخ رشد ۷ درصد بود که به ۸۷۵۰۰۰ کاربر جدید در روز تبدیل می شود.
گوگل با سهم بازار ۹۱ درصد موتور جستجوی شماره یک است. آیا می دانید چند نفر از گوگل استفاده می کنند؟
طبق گزارش ILS، کارشناسان پیشبینی کرده بودند که جستجوهای این موتور در کل سال ۲۰۲۱ به حدود ۲ تریلیون میرسد. این معادل ۶ میلیارد جستجو در روز است.
دقیقاً روزانه چقدر داده در رسانه های اجتماعی ایجاد می شود؟ آمار استفاده از رسانههای اجتماعی خود مقدار مناسبی را نشان میدهد. در اینجا اطلاعاتی در مورد پلتفرم های محبوب فیس بوک و توییتر آورده شده است.
لایک های ویدیویی ما را تعریف می کنند
ویدئوها ردپای خود را در فیس بوک، بزرگترین شبکه رسانه اجتماعی، به جای می گذارند. در سال ۲۰۲۰، ۱۰٫۵ میلیون ویدیو در سایت وجود داشت. از این تعداد، ۷۱ درصد از حساب هایی با بیش از ۱۰۰۰۰۰ فالوور بوده است. علاوه بر این، طبق گفته Social Insider، ۱۵ درصد از محتوای فیس بوک ویدیو است.
از سوی دیگر، ۵۰۰۰۰۰ توییت جدید در سال ۲۰۲۰ هر روز پست می شد که تقریباً معادل ۲ میلیارد در سال است.
حالا تصور کنید که برندها با استفاده از این حالت به چه تعداد مشتری بالقوه می توانند دسترسی پیدا کنند.
به گفته Kinsta، فیس بوک در سال ۲۰۲۰ روزانه ۴ پتابایت داده تولید می کرد.
همانطور که می دانید، ۱ پتابایت برابر با ۱ میلیون گیگابایت است.
بنابراین چگونه فیس بوک از ۴ پتابایت در روز استفاده می کرد؟
این به دلیل میزان زمانی است که کاربران در فیس بوک می گذرانند، همانطور که آمار رشد داده ها در سال ۲۰۲۰ منعکس شده است. در واقع، مردم بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری در فیس بوک حضور دارند.
عکس ها برندها را تقویت می کنند
مردم در حال جستجو در مورد غذا، خرید و سفر هستند. اگر آنها این کار را از داخل برنامه انجام دهند، حدس زدن آنچه کاربر به دنبال آن است را برای برنامه آسان تر می کند.
همچنین می توانید با مشاهده عکس های آپلود شده از آنچه به دنبال آن هستید استفاده کنید. در اینجا، هوش مصنوعی یک فناوری ارزشمند برای به دست آوردن چنین جزئیاتی است.
بر اساس گزارش Business of Apps، نزدیک به ۷۰ درصد از بازدیدکنندگان اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ عکس های برندها را مشاهده می کردند که این حقیقت شاهدی بر اثر بخشی دنیای دیجیتال بر تجارت و اقتصاد است.