• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

توسعه فیبر نوری روستایی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 778
  • 21 دی 1399 - 9:02
توسعه فیبر نوری روستایی در آذربایجان غربی
هدف از این پروژه، توسعه پهنای باند روستایی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در سه فاز اجرایی می باشد که امروز فاز اول آن به بهره برداری رسید.

به گزارش یازاکو به نقل از ایسنا-آذربایجان غربی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اجرای ۱۰۰ درصدی فاز اول پروژه توسعه فیبر نوری روستایی(تار) خبر داد و گفت: اجرای این پروژه با هدف توسعه پهن باند روستایی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در سه فاز اجرایی می شود که امروز فاز اول آن به بهره برداری رسید.

قاسم جلیلی نژاد امروز ۲۱ دیماه اظهار کرد: فاز اول این پروژه با پیمانکاری مخابرات استان برای بیش از ۷۰ کیلومتر فیبر گذاری در مناطق محروم و روستایی به اتمام رسید که با اعتبار ملی و دولتی و از محل اعتبارات طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی و به تبع آن افزایش ظرفیت استفاده از شبکه ارتباطی روستایی افزود: با اجرای این طرح در روستاها،خدمات ارتباطی و زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته و میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات آموزشی ، بهداشتی ، بانکی و سایر خدمات نوین افزایش می یابد.

جلیلی نژاد با اشاره به شرایط مرزی،کوهستانی و صعب العبور بودن استان و طی نظارت و پیگیریهای صورت گرفته گفت: فاز اول این پروژه با وجود تمام موانع و مشکلات به علت شرایط جغرافیایی استان به اتمام رسید و برنامه ریزی برای اجرای فازهای بعدی این پروژه در دستور کار است.

وی طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) از طریق فیبر نوری را در جهت ارتقاء کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان دانست و تصریح کرد: پروژه توسعه فیبر نوری روستایی برای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت های ارتباطی موجود در استان،اتصال نقاط مختلف و دور افتاده در دستور کار قرار دارد و با اتمام این پروژه در فاز های بعدی مشکل تامین زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان مرتفع می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});