• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

آغاز اجرای طرح «قصابان امین» در تبریز/ گوشت‌های تولیدی درجه‌بندی کیفی می‌شوند

  • کد خبر : 78461
  • 20 شهریور 1401 - 13:45
آغاز اجرای طرح «قصابان امین» در تبریز/ گوشت‌های تولیدی درجه‌بندی کیفی می‌شوند
یاز اکو - مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز از آغاز طرح شناسایی و معرفی قصابان امین در سطح شهر، با معرفی ۲۰ قصاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  کریم قدرتی، روز یکشنبه، ۲۰ شهریورماه در مراسم تجلیل و امضای تفاهم‌نامه معرفی قصابان امین، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های شهرداری‌ها تأمین بسترهای لازم برای ارائه تغذیه سالم افراد و اقدامات جدی در راستای بهداشت عمومی جامعه است که شهردار تبریز نیز بر آن تأکید جدی دارد.

وی افزود: سیاست قبلی ما احداث فروشگاه‌هایی برای عرضه مستقیم گوشت استاندارد بود که در راستای چابک‌سازی وظایف سازمان، طرح قصابان امین را به عنوان معتمد سازمان کشتارگاه ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: اعتماد اجتماعی بزرگترین نعمت و سرمایه اجتماعی قصابان شهر است که در راستای افزایش این سرمایه تلاش خود را انجام می‌دهیم.

قدرتی اضافه کرد: سلامت و امنیت غذایی شهروندان در کنار کیفیت و فراوانی مواد غذایی برای سازمان کشتارگاه اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت‌های تولیدی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور با همکاری اداره‌کل دامپزشکی و استاندارد استان طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت‌های تولیدی را مطرح و اجرا کردیم که مورد استقبال قرار گرفته و به کل کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: جنسیت، نوع دام و تاریخ ذبح آن در این شناسنامه در قالب رنگ‌های آبی (دام نر) و زرد (دام ماده) مشخص شده است.

جلوگیری از کشتار دام‌های آبستن 

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز افزود: افزایش قیمت گوشت موجب ذبح دام‌های ماده شده بود که در این مورد نیز تلاش کردیم پیش از ذبح با انجام سونوگرافی از کشتار دام‌های آبستن پیشگیری کنیم.

وی اضافه کرد: حفظ شناسنامه گوشت، رعایت قیمت‌های مصوب و ارائه قیمت‌های واقعی، رعایت بهداشت و تکریم شهروندان خواسته‌های سازمان از قصابان شهر است.

وی از راه‌اندازی سامانه توزیع گوشت نیز خبر داده و اعلام کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز اقدام به طراحی اپلیکیشنی برای توزیع گوشت و دیگر اقلام خوراکی کرده است که قصابان امین شهر نیز در این سامانه معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند خرید اینترنتی داشته باشند.

قدرتی با اشاره به اجرای طرح درجه‌بندی کیفیت گوشت یادآور شد: یکی از طرح‌های جدی سازمان کشتارگاه، طرح درجه‌بندی کیفیت گوشت است که به اداره کل دامپزشکی استان نیز ارسال شده است و بر اساس آن مردم از نوع گوشت خریداری شده آگاه می‌شوند.

وی افزود: با همکاری اداره کل صنعت و معدن استان، جهاد کشاوری و اداره کل دامپزشکی، طرح شناسنامه گوشت و درجه‌بندی کیفی را پیش خواهیم برد.

وی تأکید کرد: بنا بر مجوزهای اخذ شده نوسازی ناوگان حمل گوشت نیز جزو برنامه‌های ما در سال جاری است.

به گفته مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، قیمت مصوب گوشت گوساله نر ۲۳۵ هزار تومان و قیمت مصوب گوشت گوسفند نر ۱۷۵ هزار تومان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});