• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
7

نزدیک به نیمی از مصرف کنندگان ترک، خواهان وسایل نقلیه الکتریکی هستند

  • کد خبر : 78704
  • 22 شهریور 1401 - 11:00
نزدیک به نیمی از مصرف کنندگان ترک، خواهان وسایل نقلیه الکتریکی هستند
یاز اکو - علاقه مندی رانندگان ترک به خودروهای برقی در حال افزایش است و به نظر می رسد که آنها نسبت به کشورهای پیشرفته از جمله آلمان، فرانسه و ایالات متحده تمایل بیشتری به خرید این خودرو ها دارند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت بر اساس یک نظرسنجی حدود ۴۹ درصد از مصرف‌کنندگان ترک می‌گویند، برای خودروی بعدی خود یک خودروی برقی در نظر خواهند گرفت که این آمار بالاتر از ۴۲ درصد در آلمان، ۴۴ درصد در هند، ۴۶ درصد در ایالات متحده و ۴۸ درصد در فرانسه است.

به گفته کارشناسان مصرف کنندگان ترک علاقه مند به خودرو های برقی هستند نه به این دلیل که این خودروها هزینه کمتری دارند بلکه این علاقه مندی به دلیل نگرانی مردم ترکیه در مورد محیط زیست است.

با این حال، بزرگترین نگرانی خریداران در دسترس بودن زیرساخت شارژ است.

حدود ۸۸ درصد از شرکت کنندگان ترکیه در این نظرسنجی گفتند: می خواهند یک خودروی الکتریکی برای کاهش آلودگی در شهرها داشته باشند. حدود ۸۴ درصد خودروهای برقی را در نظر می گیرند زیرا معتقدند خودروهای برقی از فناوری پیشرفته تری در مقایسه با خودروهای معمولی یا هیبریدی برخوردار هستند، در حالی که ۸۵ درصد معتقدند معرفی مدل های جدید به بازار آنها را به سمت خرید خودروهای برقی سوق می دهد.

در ماه اوت، ۷۵۱ خودروی برقی در ترکیه فروخته شد که نسبت به سال گذشته ۳۴۲ درصد افزایش یافته است. خودروهای برقی تنها ۲٫۱ درصد از کل وسایل نقلیه – خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری سبک – فروخته شده در این کشور را تشکیل می دهد.

بر اساس داده های انجمن توزیع کنندگان خودرو (ODD) از ژانویه تا آگوست، تعداد خودروهای برقی فروخته شده با ۱۷۵ درصد افزایش سالانه به ۳۲۸۳ دستگاه رسیده است.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد: بسیاری از دولت‌ها تاریخ‌هایی را برای پایان دادن به فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۴۰ یا قبل از آن تعیین کرده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});