• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

راه اندازی قطار ریل باس تبریز- شهرک صنعتی شهید سلیمی

  • کد خبر : 788
  • 21 دی 1399 - 9:58
راه اندازی قطار ریل باس تبریز- شهرک صنعتی شهید سلیمی
این قطار از روز شنبه 20 دی ماه به صورت روزانه و در دو رام رفت و برگشت نیروی انسانی شاغل در شهرک صنعتی شهید سلیمی استان را جابجا می‌کند.

به گزارش یازاکو به نقل ازایسنا_آذربایجان شرقی مدیرکل راه آهن آذربایجان از راه اندازی قطار ریل باس تبریز- شهرک صنعتی شهید سلیمی و بالعکس از ۲۰ دی ماه سال‌جاری خبر داد.

محمد رضا قربانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای عمل به مصوبات جلسه اخیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر استفاده از خطوط ریلی در جابجایی بار و مسافر برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، این قطار از روز شنبه ۲۰ دی ماه به صورت روزانه و در دو رام رفت و برگشت نیروی انسانی شاغل در شهرک صنعتی شهید سلیمی استان را جابجا می‌کند.

وی ظرفیت این قطار را ۳۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به منظور رعایت شرایط اضطراری شیوع کرونا از ۵۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود.

مدیر کل راه آهن منطقه آذربایجان راه اندازی این قطار را نخستین قطار مسافری شهرک های صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: رام اول این قطار هر روز صبح راس ساعت ۵:۵۵ صبح از تبریز به سمت شهرک صنعتی شهید سلیمی حرکت و همان قطار در ساعت ۶:۴۰ صبح از شهرک صنعتی مراجعت می کند و همچنین رام دوم این قطار نیز در ساعت ۱۴:۱۵ از تبریز حرکت و در ساعت ۱۶:۰۵اقدام به جابجایی نیروی انسانی شاغل در شهرک صنعتی شهید سلیمی استان آذربایجان شرقی می‌کند.

لازم به ذکر است؛ شهرک صنعتی شهید سلیمی بزرگ ترین شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۶۷ عملیات آماده سازی با احداث زیربناها شروع و در پاییز ۱۳۶۸ به بهره برداری رسید. این شهرک پنج هزار و ۵۸۵ هکتـار وسعت دارد که تمام قطعات زمین صنعتی ایجاد شده به متقاضیان واگذار شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});