• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

دادستان تبریز بر جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان زندانیان تاکید کرد

  • کد خبر : 79182
  • 26 شهریور 1401 - 12:00
دادستان تبریز بر جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان زندانیان تاکید کرد
یاز اکو - دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت همه جانبه از خانواده زندانیان، گفت: باید از ترک تحصیل فرزندان زندانیان جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو روز جمعه در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان تبریز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: باید فرزندان زندانیان نیازمند که به ناچار تحت شرایط اقتصادی خانواده از تحصیل باز مانده اند را شناسایی و آنها را به سمت تحصیل بازگردانیم.

وی با بیان اینکه افرادی که در زندان حضور دارند جزو شهروندان به شمار می روند و نیازمند ارائه خدمات فرهنگی هستند، افزود: یکی از برنامه هایی که در این زمینه در دستور کار داریم ارائه و اجرای طرح های تبلیغی و تشویقی می باشد که چنانچه ثابت شود زندانی از کرده خود نادم و پشیمان است و مددکاران زندان، رفتارهای تغییری آنها را تایید کنند، با رای باز آنها موافقت شده و می توانند در بیرون از زندان و در کنار خانواده به اشتغال بپردازند.

نقش بازدارنده انجمن حمایت زندانیان در جلوگیری و کاهش جرایم

وی به نقش بازدارنده انجمن حمایت زندانیان در جلوگیری و کاهش جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که کوچکترها از بزرگترها تقلید می کنند و این تقلید اگر بجا باشد اصلا نگران کننده نیست اما اگر پدری مرتکب سرقت و یا مصرف مواد مخدر شود باعث ایجاد آسیب و تکرار چرخه جرم می شود و فرزندش ممکن است همان را تکرار کند که بر همین اساس باید با آموزش مهارت های اساسی زندگی و آموزه های دینی از ارتکاب جرائم جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال خانواده های زندانیان از برنامه های اصلی انجمن حمایت از زندانیان تبریز است، گفت: ما از اشتغال مددجویان تا حد امکان حمایت می کنیم و آن را برای خود یک وظیفه و تکلیف می دانیم و چنانچه اگر خانواده های زندانیان بتوانند در خانه اشتغال ایجاد کنند با ارائه تسهیلات بانکی و مجوزهای مورد نیاز به آنها کمک خواهیم کرد.

هدایت مددجویان به سمت اصلاح‌ و تربیت

محبوب علیلو اضافه کرد: تلاش ما بر آن است تا مددجویان را به سمت اصلاح‌ و تربیت هدایت کنیم و خوشبختانه گام‌های بزرگی به‌ منظور اصلاح و تربیت مددجویان برداشته شده و بر همین اساس هم روی اولویت‌های مهم از جمله حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی حداکثری آنان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ضرورت زندانی کردن متهم برای اصلاح، پیشگیری و درمان را عین رعایت عدالت در جامعه دانست و با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از آن مشکل جدی و اساسی برای خانواده های مددجویان به همراه دارد، افزود: زمانی که فردی زندانی می‌شود، خانواده او با بسیاری از مشکلات به خصوص مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی مواجه می‌شود .

محبوب علیلو یادآور شد: باید توجه داشت که هرچند فرد مجرم در زندان از امکانات مناسب برخوردار باشد، اما خانواده او به دلیل نبود سرپرست و بی‌توجهی در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرد.

محمد نصرتی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد پنچ ماهه انجمن، گفت: اهدای پوشاک برای خانواده های زندانیان و کیف، کفش و لوازم التحریر به فرزندان نیازمند از جمله این اقدامات است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79182

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});