به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، یعقوب وحیدکیا، در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه این رام قطار بعد از انجام تست بر مدار بهرهبرداری و سرویسدهی قرار می گیرد، افزود: این قطار سال گذشته وارد تبریز شده بود که سیستم سیگنالینگ آن در سال جاری توسط متخصصان داخلی نصب و راهاندازی شده است.
وی با اشاره به توان متخصصان داخلی در تامین نیازهای فناورانه قطارشهری، اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین سیستم آن برد (سیگنالینگ) توسط شرکت بمباردیر سوئد بود به دلیل تحریم بین المللی تلاش شرکت تامین کننده جهت حضور سوپروایزر برای تست و راه اندازی بینتیجه مانده بود.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به قرارداد خرید ۳۱۵ واگن قطارشهری توسط سازمان شهرداریهای وزارت کشور گفت: تولید ۱۰۰ واگن چینی به اتمام رسیده و از ۲۱۵ واگن داخلی تعداد ۲۰ واگن توسط شریک داخلی شرکت پوژن شرکت ایریکو واقع در شهر ابهر تولید و به شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز تحویل داده شده است.
وی یادآوری کرد: یک رام ( پنج واگن) از این قرارداد در ۱۲ تیر ۱۴۰۰ وارد تبریز شد و راه اندازی و تستهای اولیه آن در مهر سال گذشته به اتمام رسید که لازم بود قطار مذکور مجهز به سیستم سیگنالینگ شده و سامانه مخابراتی نیز وصل شود.