• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

حجم تجارت الکترونیک ترکیه، در نیمه اول سال ۱۱۶ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 85965
  • 01 آذر 1401 - 10:30
حجم تجارت الکترونیک ترکیه، در نیمه اول سال ۱۱۶ درصد افزایش یافت
یاز اکو - حجم تجارت الکترونیک در ترکیه در نیمه اول سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 116 درصد افزایش یافت و به 348 میلیارد لیر ترکیه (18.7 میلیارد دلار) رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ترکیه، تعداد سفارش‌ها در ژانویه تا ژوئن ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۲٫۲۹ میلیارد رسید.

حجم تجارت الکترونیک خرده فروشی در نیمه اول سال به ۲۳۳ میلیارد لیر رسید.

سهم تجارت الکترونیک در تجارت خرده فروشی از ۱۷٫۶ درصد در سال گذشته به ۱۸٫۵ درصد در دوره ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

مخارج سرانه تجارت الکترونیک نیز برای گروه سنی ۱۸ تا ۷۰ سال ۴۹۶۴ لیر بوده و استانبول پیشتاز این بخش است.

هزینه سرانه در بزرگترین شهر ترکیه ۹۸۵۷ لیر بوده و پس از آن آنکارا با ۶۰۶۴ لیره و ازمیر سومین شهر بزرگ از نظر جمعیت با ۵۲۳۰ لیره قرار دارند.

نقل و انتقالات بانکی ۳۲ درصد – ۱۱۳ میلیارد لیر – از کل حجم تجارت را به خود اختصاص داده است، در حالی که وجه نقد هنگام تحویل – ۷٫۷ میلیارد لیر – ۲ درصد و تراکنش های کارتی – ۲۲۸ میلیارد لیر – ۶۶ درصد از کل حجم تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند.

استانبول با ۳۹ درصد بیشترین تعداد شرکت های فعال در تجارت الکترونیک را دارد. آنکارا و ازمیر به ترتیب با ۸ و ۷ درصد دوم و سوم شدند.

در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۲، سهم هزینه های داخلی ۳۰۸ میلیارد لیر یا در مجموع ۸۸ درصد بوده است، در حالی که خرید سایر کشورها از کانال های تجارت الکترونیک ترکیه ۱۵٫۸ میلیارد لیره یا سهم ۵ درصد بوده است.

میزان خرید شهروندان ترکیه از پلتفرم های تجارت الکترونیک خارجی ۲۴٫۷ میلیارد لیر یا ۷ درصد سهم بوده است.

بخش خطوط هوایی بیشترین افزایش در حجم تجارت الکترونیک را با ۴۰۸ درصد نسبت به سال قبل به ۳۰٫۴ میلیارد لیر ثبت کرد.

مسکن با ۳۴۴ درصد افزایش به ۵٫۶ میلیارد لیر، حمل و نقل و ذخیره سازی با ۲۳۶ درصد رشد به ۱۲٫۶ میلیارد لیر رسید، در حالی که لوازم الکترونیکی با ۱۷۶ درصد افزایش به ۲۰٫۳ میلیارد لیره رسید.

افزایش در خواربارفروشی، سوپرمارکت و مواد غذایی به ترتیب ۱۲۴ درصد و ۹۹ درصد به ۱۳٫۸ میلیارد لیره و ۱۲٫۲ میلیارد لیره رسید.

حدود ۷۰ درصد از مصرف کنندگان هنگام خرید آنلاین، برنامه های تلفن همراه را ترجیح می دهند. زنان ۵۲ درصد و مردان ۴۸ درصد از خریداران آنلاین را تشکیل می دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});