• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

خواب دشمن برای به آشوب کشیدن خطه آذربایجان تعبیر نمی‌شود

  • کد خبر : 85968
  • 01 آذر 1401 - 10:45
خواب دشمن برای به آشوب کشیدن خطه آذربایجان تعبیر نمی‌شود
یاز اکو - مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: مردم آذربایجان در هفته‌های اخیر اجازه نداده‌اند که خواب و خیال خام دشمن برای تحریک آنان و به آشوب کشیدن این خطه تعبیر شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسن حقیقیان افزود: تامل در تاریخ سده های گذشته ایران اسلامی نشان می دهد که مردم این خطه همواره مرزبانان آگاه و کوشایی در مقابل دشمنان بوده اند و امروز نیز این حس بیشتر در آنان تقویت شده است.

وی اضافه کرد: خطه آذربایجان و مردم آن به تعصب دینی و وطنی مشهورند و علامه های برخاسته از آن، مبین این واقعیت هستند که این دیار و مردمش هرگز در برابر نظام سلطه سر خم نکرده اند.

وی ادامه داد: آنانی که می خواهند برای ایجاد ناامنی و آشوب در خطه آذربایجان سرمایه گذاری کنند، وقت شان را تلف نکنند، زیرا وطن دوست تر و دین مدارتر از مردم این خطه نمی توان یافت.

حقیقیان بیان کرد: مردم آذربایجان در طول بیش از چهار دهه گذشته به وضوح اثبات کرده اند که در کنار نظام و انقلاب هستند و این خطه، قطعه ای انفکاک ناپذیر از حوزه تمدنی و هویتی ایران اسلامی است.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در حوادث اخیر نیز دشمن خیلی تلاش کرد که مردم این خطه را تحریک کند و به خیابان ها بریزد، اما آنان ثابت کردند که در دشمن شناسی نمره بیست می گیرند.

وی تشریح کرد: مردم آذربایجان در این مدت، خط شان را از اغتشاشگران و آشوبگران جدا کردند و در تبریز تنها یک روز به دلیل سوء استفاده از اعتماد نیروهای انتظامی و امنیتی، عده ای معدود شلوغ کردند که شمارشان به هیچ وجه قابل قیاس با سیل جمعیت آن نیست.

حقیقیان افزود: امنیت خطه آذربایجان، مردم پایه است و مردم این دیار در فضای امن برخاسته از دقت خود و تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی و امنیتی، به زندگی روزمره شان مشغول هستند.

دشمن پس از ناکامی در جنگ جغرافیایی به جنگ هویتی روی آورده است

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: آن چیزی که در جامعه ما در حال اتفاق است، به دیروز ما ارتباط دارد که دشمنان ما علیه ایران جغرافیایی بودند و اکنون نیز عده ای علیه ایران هویتی و فرهنگی توطئه می کنند.

حقیقیان افزود: دیروز دشمنان ما به دنبال تکه تکه کردن پیکره جغرافیای ایران بودند و امروز نیز به دنبال از بین بردن هویت و فرهنگ این سرزمین هستند؛ در واقع اتفاق جدیدی در پیکار با ایران روی نداده، بلکه تنها ماهیت اقدام دشمنان این مرز و بوم عوض شده است.

وی ادامه داد: دشمن امروزه به دنبال القای شکاف قومیتی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایرانی است تا از این راه به هدف شوم خود مبنی بر تجزیه ایران برسد، اما مطمئن باشد که پاسدران دیروز ایران اسلامی در جنگ جغرافیایی، پاسداران امروز ایران فرهنگی و هویتی هستند.

وی گفت: همان گونه که آنان در طول هشت سال جنگ تحمیلی تا آخرین قطره خون شان در مقابل توطئه جغرافیایی دشمن علیه ایران اسلامی ایستادند، امروز نیز پاسداران هویتی و فرهنگی ما آماده مقابله با سیاست هایی هستند که دشمنان علیه کشور و نظام ما طراحی کرده اند.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی افزود: بدیهی است که سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی در جنگ شناختی و هویتی امروز، مردم است؛ دولت سیزدهم نیز با درک این مهم، شعار خود را «ایران قوی» اعلام کرده و به حضور مردم در ابعاد مختلف حیات اجتماعی ایرانیان، اهمیت مضاعف قائل است.

وی تشریح کرد: ما بر اساس دستورات و فرامین امامین انقلاب، تکیه بر مردم در همه ابعاد را باور کرده ایم و دشمن نیز به همین دلیل، این روزها طبقات «مردم» را نشانه گرفته، زیرا به خوبی می داند که پیشران و موتور محرکه نظام جمهوری اسلامی، مردم است.

وی افزود: نظام اسلامی با قدرت در حال پیشرفت است و همان گونه که در گذشته با نظام مارکسیستی قائل به منهای خدا مقابله کرد، امروز نیز با نظام سلطه غربی منهای معنویت، هویت و اخلاق در حال مبارزه می باشد و این صحنه های مبارزه و درگیری، بهترین نشان از پیشرفت به جلو و پویایی نظام جمهوری اسلامی در مسیر دستیابی به آرمان های خود است.

حقیقیان ادامه داد: اگر دشمن امروز به دنبال نگاه و استفاده ابزاری از زن می باشد، به این دلیل است که زنان این سرزمین همراه و پشتیبان نظام در چهار دهه اخیر و در مسیر دستیابی به تمدن نوین اسلامی بوده اند؛ از انصاف نباید گذشت که نشانه گیری دشمن بسیار هوشمندانه، اما عملی نشدنی است؛ به طور قطع دشمن برای یکایک مولفه هایی که در مسیر بالندگی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی موثرند، برنامه دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه ما نیز در مقابله با توطئه های دشمنان هم کارنامه موفق و هم برنامه معطوف به آینده داریم؛ نگاه ابزاری دشمن به حقوق بشر نیز از همین طیف است و اختلاف آنان با ما به نوع نگاه دو طرف به مقوله بشر بر می گردد و یک تفاوت ماهوی دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی نماد و محصول شکست نظام سلطه غربی است و نشان می دهد مسیر در پیش گرفته شده توسط نظام اسلامی، مسیری درست است، هر چند که ما از نقد خودمان در این راه نیز واهمه ای نداریم و بلکه معتقد به آن نیز هستیم.

دشمن به دنبال حاکمیت اسلام آمریکایی در ایران است

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: اتفاقاتی که اکنون برای ما در حال وقوع است، تشابهات و اشتراکات واضحی با آنچه در ۲۰۰ سال اخیر برای جامعه اسلامی روی داده، دارد؛ در این ۲ سده اخیر شخصیت های بزرگی در جامعه ما در جبهه تقابل حق با باطل بوده اند و جبهه حق در این راه هزینه های زیادی داده که شیخ فضل الله نوری، مدرس و شیخ محمد خیابانی تنها مشت نمونه خروار از آنها هستند.

حقیقیان تاکید کرد: حمله به حجاب که امروز به عنوان هدف اصلی دشمن در جنگ شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی نشانه گرفته شده، در کشور ما ریشه تاریخی دارد و اتفاقات دوره رضاخان در این ارتباط شاهد عینی است، زیرا دشمن می داند که حجاب نماد بیرونی تربیت خانواده مسلمان در جامعه ایرانی و محور نظام اجتماعی است .

وی اضافه کرد: دشمن می داند که برای از کار انداختن و بی اثر کردن نظام اجتماعی ایران باید زن را در مقام مادر، همسر و مربی خانواده ایرانی، بی هویت کند؛ تقابل در این جبهه هویتی از ۲ سده قبل آغاز شده و دشمن می خواهد بنیان خانواده ما را ویران کند.

وی بیان کرد: ماهیت و جنس خشونتی که ما امروز شاهد ترویج آن در جامعه ایران توسط رسانه های معاند و بیگانه هستیم، از جنس همان خشونت هایی است که کریستف کلمب به عنوان انسانی غربی، هنگام کشف آمریکا به آن دست زد.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوادث و اغتشاشات جاری به وضوح نشان دهنده دشمنی آمریکا و ایادیش با اسلام محمدی است، گفت: در غیر این صورت و به شرطی که اسلام ما هم آمریکایی شود، نظام جمهوری اسلامی نیز از دید غرب، مانند عربستان سعودی مجاز به تعطیلی انتخابات، اعدام دسته جمعی مخالفان و سربریدن روزنامه نگاران است.

وی تشریح کرد: در مقابل ما معتقدیم که پیش نیاز دستیابی به تمدن نوین اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی کارآمد است که آن هم مستلزم شکل گیری نظام های موثر است و ما این مسیر را با قوت تمام در حال طی کردن هستیم.

وی گفت: البته ما در طول چهار دهه اخیر آموخته ایم که به این دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی و کارکردها و آموزه های آن عادت کنیم و از راهی که در پیش گرفته ایم، باز نمانیم؛ در این مدت در هر حوزه ای که با دشمن درگیر شده ایم، به قوی تر شدن ما منجر شده است.

حقیقیان افزود: هر چقدر عمق درگیری با دشمنان بیشتر باشد، به نفع ماست؛ استراتژی دشمن علیه ما در چهار دهه گذشته، به اذعان خودشان، در عرصه های نظامی و اقتصادی، مبتنی بر «شکست» نظام بوده که با شکست مواجه شده و اکنون به «تضعیف»، تغییر استراتژی داده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});