• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با نمایندگان بخش خصوصی در تبریز

  • کد خبر : 87024
  • 11 آذر 1401 - 20:20
دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با نمایندگان بخش خصوصی در تبریز
یاز اکو- نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با نمایندگان بخش خصوصی عصر امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، در این دیدار که با حضور مهدی عیسی زاده؛ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، حسین حاتمی؛ دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس، محمد رضا رمضانی؛ معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران، محمد کلامی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حسین فتحی؛ مدیر کل کار، تعاون و امور اجتماعی آذربایجان شرقی، ابوالفتح ابراهیمی؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز، عباس کمالی؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز و تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی به منظور طرح مشکلات و دغدغه های کارفرمایان و تولید کنندگان استان برگزار شد. 

 

بیشتر قوانین شانس کارفرما را در اشتغال‌زایی کاهش می دهد

ابوالفتح ابراهیمی؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار با تاکید بر اهتمام اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در ارتباط با دولت گفت: در این دیدار تلاش داریم تا مسائلی از قبیل قوانین مشاغل سخت و زیان آور، میزان سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه، تسهیل در فرایندها برای کارفرمایانی که اقدام به اشتغال زایی می کنند و… مطرح شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه بیشتر قوانین شانس کارفرما را در ایجاد اشتغال کاهش می دهد.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: با رفع موانع، شاهد بازگشت افراد زیادی به حوزه کسب و کار باشیم.

 

 

آذربایجان در حوزه صنعت تاج سر ایران است

مهدی عیسی زاده؛ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این دیدار پس از مطرح شدن خواسته ها و دغدغه های اهالی صنعت تصریح کرد: زمانی که در بسیاری از نقاط ایران صنعت پا نگرفته بود، آذربایجان و تبریز به عنوان نگین انگشتر و تاج سر ایران در این حوزه فعالیت داشتند و اکنون نیز در سراسر کشور و جهان، صنعت آذربایجان زبانزد دارد.

وی ضمن تاکید بر تلاش در مجلس در راستای رفع مشکلات مربوط به حوزه تامین اجتماعی از اصلاح و تجدید نظر در مواردی از قوانین تامین اجتماعی خبر داد.

عیسی زاده با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبری در رابطه با تامین اجتماعی افزود: در سیاست ابلاغی جدید هم نفع کارگر و هم کارفرما مد نظر قرار گرفته است با این حال متاسفانه نه تامین اجتماعی و نه وزارت تعاون اقدام به اجرایی کردن این موارد نکرده اند.

وی از تلاش برای تغییر در ترکیب هئیت های کار و تعیین تکلیف اختیارات استانداری در رابطه با صنایع کوچک خبر داد.

اصل ۴۴ برعکس اجرا شده است

محمدرضا رمضانی؛ معاون حقوقی و امور مجلس اتاق ایران نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه با اجرای قانون اصل ۴۴ قرار بود که دولت کوچک و بخش خصوصی، بزرگ شود، گفت: متاسفانه این قضیه برعکس شده است و هیچ نظارتی از سوی قوه مقننه در این مورد وجود ندارد.
وی با طرح این سوال که چه میزان از اهداف و طرح های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه محقق شده است، ادامه داد: باید قبل از تدوین برنامه هفتم در ابتدا منابع و بودجه های لازم در نظر گرفته شود.

هیچ کس از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور راضی نیست

محمدعلی سلطانی؛ نماینده اتاق در هیات های بدوی و تجدید نظر در این جلسه با بیان اینکه نه کارگر، نه کارفرما و نه تامین اجتماعی از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور راضی نیستند، گفت: این چه قانونی است که همه از اجرای آن ناراضی هستند.
وی بر لزوم انجام اصلاحات در قوانین مشاغل سخت و زیان آور تاکید کرد.
سلطانی در ادامه از ترکیب این هیات ها انتقاد کرد و گفت: تعداد اعضای این هیات ها زوج است در حالی که برای تصمیم گیری نیاز به تعداد اعضای فرد است.

چرا باید کارفرما تاوان خالی بودن صندوق تامین اجتماعی را بدهد؟!

یوسف احمدی؛ نماینده اتاق در هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان با تاکید بر اینکه ما نباید تاوان سوء مدیریت گذشته را بدهیم، افزود: وقتی عده ای صندوق تامین اجتماعی را خالی می کنند، و نمی توانند حقوق بازنشستگان را بدهند، چرا کارفرما باید تاوان پس بدهد.
وی اضافه کرد: تامین اجتماعی عملا کسب و کارها را زمین می زند و به اسم حمایت باعث از بین رفتن چندین شغل می شود. این در حالی است که حمایت از کارفرما، حمایت مستقیم از کارگر است.
احمدی در ادامه با انتقاد از رویه ناصحیح بازرسی از کارگاه ها و دفاتر قانونی گفت: موضوعی به نام دفاتر قانونی در متن قانون مطرح نشده و صلاحیت تامین اجتماعی صرفا در تعیین رابطه کار و کارفرمایی است.

در پایان این مراسم نمایندگانی از بخش خصوصی خواسته های خود را در رابطه با مشکلات به‌خصوص در رابطه با قوانین تامین اجتماعی پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});