• امروز : سه شنبه - ۱۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 9 July - 2024
6

وزیرانرژی ترکیه: قصد داریم تا یک سال آینده هاب تراکیه را راه اندازی کنیم

  • کد خبر : 89421
  • 03 دی 1401 - 15:00
وزیرانرژی ترکیه: قصد داریم تا یک سال آینده هاب تراکیه را راه اندازی کنیم
یاز اکو - فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: ترکیه در حال برنامه ریزی برای تکمیل بسترهای لازم برای ساخت هاب ترکیه در مدت یک سال است که بناست به یک مرکز مهم انرژی تبدیل شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، وی تاکید کرد: هدف ما ایجاد مرکزی در ترکیه است که خریدار و فروشنده را راضی کند تا با خیال راحت در بازار انرژی معامله کند.

وی افزود:ما در حال مذاکره با روسیه و سایر کشورهای منبع دراین باره هستیم.

وزیردونمز خاطرنشان کرد: دولت ترکیه در حال برنامه ریزی برای فعال کردن چنین بازاری در مدت یک سال است و پیش بینی می کنیم که هاب بتواند با تعداد محدودتری از بازارها “برای دوره گذار” شروع به فعالیت کند.

دونمز گفت: برای صادرات گاز به اروپا به تامین کنندگان جدید و قراردادهای جدید نیاز است. ما زیرساخت های فنی و فناوری را به فعالان بازار ارائه خواهیم داد.

وی گفت: خریدار و فروشنده می توانند به هر قیمتی که بخواهند معامله کنند.

وزیر انرژی ترکیه همچنین با اشاره به تشدید جست‌وجوها در مکان‌هایی که قبلاً نفت و گاز یافت شده است، افزود: جستجوها در مناطق مرکزی آناتولی، دریای اژه و شرق آناتولی نیز متمرکز خواهد شد.

وی با یادآوری حفر ۹۴ حلقه چاه اکتشافی و ۵۶ حلقه چاه تولیدی توسط این وزارتخانه در سال ۲۰۲۲، متعهد شد که این تعداد در سال آینده به ترتیب به ۱۳۴ و ۷۳ حلقه برسد. ما باید اعداد را حداقل دو برابر افزایش یابد.

مصرف سالانه گاز ترکیه از ۴۸ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۰ به ۶۰ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۱ رسیده است و بر اساس آمار رسمی انتظار می رود امسال به ۶۲ تا ۶۳ میلیارد متر مکعب برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});