• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
19

بهره‌برداری نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال خرداد سال آینده در آذربایجان ‌غربی

  • کد خبر : 926
  • 30 دی 1399 - 9:15
بهره‌برداری نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال خرداد سال آینده در آذربایجان ‌غربی
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در آذربایجان‌غربی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خرداد 1400 در شهر خوی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش یازاکو امیر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در آذربایجان‌غربی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خرداد سال آینده در شهر خوی به بهره‌برداری می‌رسد؛ این کارخانه در سه فاز بوده که فاز اول آن با ۲ کوره بزرگ و مواد اولیه شامل زغال سنگ و سیلیس و زغال چوب در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این واحد صنعتی با یک‌هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به صورت آورده شخصی و دریافت تسهیلات بانکی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این کارخانه “ویفرسیلکون” و مواد اولیه ساخت لامپ و صفحات خورشیدی و مواردی از این دست تولید می‌شود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به اینکه اکنون یک معدن سیلیس در خوی فعال است، اضافه کرد: سالانه ۲۵ هزار تن از این ماده پرارزش به صورت خام از این شهر صادر می‌شد که با افتتاح این کارخانه، دارای ارزش افزوده می‌شود.

جعفری بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد برای ۶٠٠ نفر به صورت مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تجارت خوی یادآور شد: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ٢٠ هکتار در شهرک صنعتی این شهر راه اندازی شده است، و سیلیکون متال در صنعت ریخته‌گری آلومینیوم و صنایع شیمیایی کاربرد دارد و این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۵٠ هزار تن در سال فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان تولید فروسیلیس در کشور ۹۰ هزارتن است است که با بهره‌برداری از این واحد در خوی، این رقم به ۱۱۵ هزار تن خواهد رسید.

خاطرنشان می‌شود با توجه به وجود معادن غنی سیلیس در آذربایجان‌غربی و ظرفیت بالای این استان حدود ٨٠ درصد مواد اولیه واحد تولیدی سیلیکون متال از آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود، سنگ سیلیس در صنایع شیشه سازی،چینی سازی،سرامیک سازی،ریخته گری،لعاب سازی،بعنوان نیمه هادی،پشم شیشه سیلیکات،صنایع الکترونیک،لاستیک و پلاستیک،رنگ سازی،تصفیه آب،صابون سازی و پاک کننده های صنعتی استفاده دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});