• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
4
مرحله سوم مديريت هوشمند مصرف آرد و نان در آذربايجان شرقي آغاز شد؛

سهمیه آرد فقط در بستر سامانه نانینو به نانواها اختصاص می‌یابد/ رصد آنلاین فعالیت واحد‌های نانوایی ها در سامانه نانینو

  • کد خبر : 97005
  • 10 اسفند 1401 - 11:45
سهمیه آرد فقط در بستر سامانه نانینو به نانواها اختصاص می‌یابد/ رصد آنلاین فعالیت واحد‌های نانوایی ها در سامانه نانینو
یاز اکو - مديرکل غله و خدمات بازرگاني استان آذربايجان شرقي گفت: مرحله سوم طرح هوشمندسازي مديريت يارانه آرد و نان در نانوايي هاي اين استان آغاز شد که بر مبناي آن تا ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوايان پرداخت مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، علیرضا شاهدی در حاشیه جلسه توجیهی اجرای مرحله سوم آرد و نان در سالن اجتماعات فرمانداری هشترود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله اول طرح هوشمندسازی مدیریت یارانه آرد و نان با نصب و واگذاری کارتخوان هوشمند به نانوایی ‌ها انجام و در مرحله دوم استخراج تراکنش نان از طریق کارتخوان صورت گرفت که دولت طبق فروش روزانه نان ۱۵ درصد کارمزد به نانوایان پرداخت می‌کرد.

وی اظهار کرد: در مرحله سوم اجرای این طرح که شناورشدن سهمیه آرد و نان است ۳۰ درصد کارمزد روزانه توسط دولت به نانوایی ‌ها پرداخت می شود.

شاهدی بیان کرد: در مرحله سوم و شناور شدن سهمیه آرد، سهمیه براساس عملکرد ماهانه و تراکنش فروش نان ماه قبل نانوایان محاسبه می‌شود که در صورت فروش کمتر نان، سهمیه آرد نیز کم خواهد شد.

وی افزود: در مرحله سوم، نانوایان حق فروش نان بدون کارت بانکی را ندارند و برای کسانی که کارت بانکی در اختیار ندارند یک کارت خرید نان به نانوایان داده می‌شود که از طریق آن فروش نان انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: بازرسی و نظارت بر این طرح از طریق سیستم هوشمند مدیریت آرد و نان و بازرسی حضوری و گزارش مردمی انجام خواهد شد و مردم در صورت مشاهد تخلفات نانوایان به سامانه ۱۲۴ و یا به واحد بازرسی مدیریت های جهاد کشاورزی یا تعزیرات و یا اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف مراجعه کنند.

وی افزود: در این مرحله ۴۶درصد نانوایان استان افزایش سهمیه و ۲۸درصد بدون تغییر و ۲۶درصد کاهش سهمیه شده اند که این تغییرات در هر دهه توسط سامانه نانینو به طور هوشمند نسبت به فعالیت نانوایان در دستگاه پوز مربوطه استخراج و سهمیه تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: سهمیه تخصیصی به نانوایی های استان براساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانینو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی کنند، قطع می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97005

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});