• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

بایدن: ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم، اما از مردم خود محافظت خواهیم کرد

  • کد خبر : 99486
  • 05 فروردین 1402 - 17:15
بایدن: ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم، اما از مردم خود محافظت خواهیم کرد
یازاکو - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه پس از حمله به تأسیسات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه، حملات هوایی را در منطقه انجام داده‌اند، گفت: ما به دنبال درگیری با ایران نیستند، اما به طور مؤثر از مردم آمریکا محافظت خواهیم کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آرتی خبربایدن و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که برای دیدار رسمی از کانادا به اتاوا پایتخت این کشور سفر کرده اند ، یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

بایدن با اشاره به اینکه شب گذشته تأسیسات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه مورد اصابت یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت و از حملاتی که منجر به کشته شدن یک پرسنل قراردادی آمریکایی شد مطلع شده است، گفت: گروه‌های تحت حمایت ایران این حمله را انجام دادند.

بایدن با بیان اینکه فوراً به ارتش آمریکا اجازه حمله هوایی به منطقه را داد، گفت: شب گذشته نیروهای ارتش آمریکا یک سری حملات هوایی در سوریه انجام دادند و افرادی که مسئول حمله به پرسنل ما بودند را هدف قرار دادند.

وی تاکید کرد:آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست.

گفته می شود گروه‌های تحت حمایت ایران روز گذشته با یک فروند پهپاد به تاسیسات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در استان حسکه سوریه حمله کردند که منجر به کشته شدن یک نیرو آمریکایی و زخمی شدن ۶ نفر شد.

سرتیپ پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز اعلام کرد: پایگاهی که سربازان آمریکایی در شرق سوریه در آن مستقر هستند با ۱۰ موشک مورد حمله گروه های تحت حمایت ایران قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});