به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، طبق قانون جدید رسانههای اجتماعی که ترکیه در سال ۲۰۲۰ به تصویب رساند، همه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که روزانه بیش از یک میلیون بار دسترسی توسط شهروندان ترک به آنها وجود دارد ملزم به ایجاد نمایندگی محلی و مسئول رسیدگی به درخواستها و اطلاعیههای دولت خواهند بود.
اداره فناوری های اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK) در اطلاعیه ای که روز جمعه در روزنامه رسمی منتشر شد، اعلام کرد که شهروندان و شرکت های ترکیه اکنون از درج تبلیغات در توییتر منع شده اند.
اومر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت در Threads گفت، اگر توییتر در طی سه ماه آینده نماینده خود را در ترکیه معرفی نکند، این قانون کاهش پهنای باند را تا ۹۰ درصد پیش بینی می کند.
در مارس ۲۰۲۱، توییتر اعلام کرده بود که یک نهاد حقوقی در ترکیه ایجاد خواهد کرد تا از مقررات جدید پیروی کند.