• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 21 November - 2024
5

عدم آشنایی مخاطب با فروش یکپارچه یکی از این مشکلات نمایشگاه کتاب بود/ هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال آئینه تمام نما از یک همت بود

  • کد خبر : 127471
  • 22 آذر 1402 - 13:45
عدم آشنایی مخاطب با فروش یکپارچه یکی از این مشکلات نمایشگاه کتاب بود/ هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال آئینه تمام نما از یک همت بود
یازاکو- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقاط ضعف نمایشگاه کتاب گفت: عدم آشنایی مخاطب با فروش یکپارچه یکی از این مشکلات بود که البته چهار سال پیش یک نظرسنجی کرده بودند و همه معتقد بودند که چرا نمایشگاه موضوع محور نیست. 

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، بلاغی در آیین تجلیل از عوامل اجرایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات، گفت: بعد از کرونا و دورانی که همه به سمت کتاب مجازی روی آورده بودند این نمایشگاه را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: هیچ استان به این سطح که ما نمایشگاه برگزار کردیم، برگزار نکرده است و در این نمایشگاه ما همه سعی خود را بر بهترین برگزار کردن آن بودیم.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال آئینه تمام نما از یک همت بود، گفت: چهار سال بود که نمایشگاه برگزار نمی‌شد و ما با یک شرایط جدید باید به سمت یک مسیر می‌رفتیم.

از زبان من ننویسید، با خودم تماس بگیرید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به افرادی که انتقادی از نمایشگاه داشتند گفت: انتظار می‌رفت تا افرادی که از نمایشگاه انتقاد داشتند و سوال داشتند در ارشاد را می‌زدند و از ما سوال می‌کردند.

وی ادامه داد: من به یکی از منتقد کنندگان گفتم که این قدر که انتقاد می‌کنید و پست می‌گذارید یک بار هم تلفن را برداشته و به خودم زنگ بزنید نه اینکه از زبان من بنویسید که مدیرکل گفته است که نمایشگاه را فوق‌العاده برگزار کردیم زیرا من یادم نمی‌آید کجا این حرف را زده‌ام.

وی گفت: نمایشگاه به لحاظ اجرایی و کمیته‌ها هیچ نقصی نداشت؛ سازمان‌ها و نهادها کمک فوق‌العاده‌ای به ما کردند. 

وی ادامه داد: رسانه ها دلسوزانه و با تمام قدرت پای کار آمدند که جای تشکر دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: مساله کتاب در آبان ماه به مساله اول استان آذربایجان‌شرقی تبدیل شده بود که زیر سایه تبلیغات و پرداخت رسانه‌ای بود.

وی ابراز کرد: ۱۴ کانون تبلیغاتی تمام قد همراه ما شدند و در تبلیغات نمایشگاه ما را یاری کردند.

بلاغی با بیان اینکه بیش از ۸۰ برنامه جنبی برگزار شد که در نمایشگاه کتاب تهران هم به این اندازه نبود، گفت: کنش‌های کل نمایشگاه، پوشش خبری از طریق رسانه‌ها از نقاط قوت ما بود.

وی با اشاره به اینکه امسال سه و نیم میلیارد تومان بن کتاب آن هم با کد ملی اختصاص یافت، گفت: این یک رقم بی‌نظیر بود و به عبارتی سه و نیم میلیارد تومان کتاب به بسته خرید خانوارها رفته است. 

فروش ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز فروش کتاب است که از فروش ۱۳۰ هزار جلد کتاب بوده است.

وی در خصوص ناشران استانی گفت: ناشران امسال نیز همانند سال‌های قبل غرفه داشتند، شایعه‌ای مبنی بر ممیزی شدن کتاب بود که به صراحت می‌توان گفت که حتی یک عنوان کتاب از لیست حضور در نمایشگاه حذف نشد.

بلاغی ادامه داد: ۱۰ درصد تخفیف ناشران اختصاص دادیم، در روز دوم این میزان به ۳۰ درصد هم رسید ولی در نهایت ۱۰۰ درصد فروش کتاب استانی را به به خود ناشران دادیم و اجازه ندادیم به ناشران فشار وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: از استاندار آذربایجان‌شرقی تشکر ویژه  برای همراهی در این نمایشگاه و حمایت‌های ویژه آنها تشکر می‌کنیم.

بلاغی گفت: بنرهای آئین‌های سنتی شب یلدا در تبریز نصب شده ولی ما خبری نداریم! مجوزها را از چه کسی گرفته‌اند؟ 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});