• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
4

شهر سالم گامی برای جهانی شدن مراغه

  • کد خبر : 143239
  • 29 اردیبهشت 1403 - 13:30
شهر سالم گامی برای جهانی شدن مراغه
یازاکو - برنامه شهر سالم گامی برای جهانی شدن و پیوستن مراغه به جمع شهرهای سالم و ایمن جهان است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، برنامه شهر سالم گامی برای جهانی شدن و پیوستن مراغه به جمع شهرهای سالم و ایمن جهان است و این برنامه پس از شش سال و گذراندن ارزیابی‌های مقدماتی ماه آینده با حضور کارشناسان بهداشت جهانی برای تصویب ارزیابی خواهد شد.

در صورت تصویب برنامه شهر سالم مراغه، این شهر پس از شهر جدید سهند به عنوان دومین شهر کشور به جمع شهرهای سالم جهان خواهد پیوست.

برای اجرای برنامه شهر سالم مراغه از سال ۹۷ تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها و گروه‌های مردم نهاد در کنار دبیرخانه طرح قرار گرفته‌اند و طرح را با موفقیت پیش برده‌اند.

از طریق دبیرخانه برنامه شهر سالم مراغه، طرح‌های با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و مردم به اجرا در آمده که اجرای این طرح‌ها موجب افزایش آگاهی‌های بهداشتی و سلامت مردم شده است.

برنامه شهر سالم مراغه، به خاطر داشتن دبیر خانه توانمند در تمام پیش ارزیابی ها نسبت به شهرهای همتراز با موفقیت پیش رفته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: برنامه شهر سالم پس از ارزیابی اسفند سال گذشته برای ارزیابی نهایی توسط کارشناسان خارجی برای خرداد آماده شده است.

ارجمند افزود: این برنامه‌ها ابتدا در سطح ملی ارزیابی شد و پس از کسب امتیازات لازم وارد مرحله بین المللی شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این برنامه شهرداری، اداره بهزیستی، شرکت آبفا، سازمان جمعیت هلال احمر مراغه، اداره آموزش و پرورش مراغه و پلیس راهور و در قالب کمیته‌های تخصصی همکاری می‌کنند.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز یادآور شد: تصویب شهر سالم بستر خوبی براتی توسعه سلامت در این شهرستان است.

مینویی تصریح کرد: شهر سهند نخستین شهر سالم کشور معرفی شده ومراغه نیز دومین شهری است که با حضور ارزیابان بین المللی برررسی خواهد شد.

در ایران تنها شهر سهند بعنوان شهرسالم معرفی شده و ۹ شهر مراغه، پاوه، جلفا، نور، منطقه ۱۳ شهر تهران، رامهرمز، سعادت شهر، سوران، طرقبه، و آران و بیدگل نیز داوطلب اجرای این برنامه هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});