به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، رئیس امور شعب بانک ملی استان آذربایجانشرقی در تشریح عملکرد ۹ ماههی سالجاری بانک ملی گفت: طی این مدت ۵۴ هزار فقره تسهیلات به مردم شریف استان پرداخت شده که بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال است. این تسهیلات شامل ۴۰ درصد در بخش صنعت، ۱۱ درصد در بخش کشاورزی، ۱۴ درصد در بخش بازرگانی و ۲۸ درصد در بخش خدمات و تسهیلات خرد است.
دبیر کمیسیون بانکهای استان آذربایجانشرقی با بیان اینکه سیستم بانکی استان در زمینهی وام ازدواج، سنگ تمام گذاشته، از ثبت نام ۷۹ هزار و ششصد نفر در سامانه جهت دریافت وام ازدواج خبر داد و گفت: ۶۹ هزار و ۴۰۰ نفر از این تعداد موفق به دریافت وام ازدواج شدهاند که حاکی از این است که ۸۷ درصد شرکتکنندهها تسهیلات دریافت کردهاند.
غلامی ادامه داد: در این میان ۲۱ هزار و ۱۵۰ نفر یعنی معادل ۲۷ درصد ثبتنام کنندگان، بانک ملی را برای دریافت وام انتخاب کردهاند که ۹۶ درصد این افراد یعنی ۲۰ هزار و ۳۵۰ نفر (معادل ۲۹ درصد) موفق به دریافت تسهیلات وام ازدواج شدهاند.
وی بانک ملی را در زمینهی خدمات الکترونیک پیشرو دانست و گفت: سال گذشته بانک ملی به عنوان بانک پیشرو در بانکداری دیجیتال شناخته شد و اولین نقشهی دیجیتال و اولین امضای دیجیتال در این بانک رونمایی شده و بزرگترین و بینظیرترین سامانهی بانکی یعنی «بام» متعلق به این بانک است.
غلامی بانک ملی را تنها بانکی عنوان کرد که از پیامرسان «بله» به عنوان تنها پیامرسان اجتماعی که خدمات مالی نیز میدهد استفاده میکند.
وی طرح صدف را یکی از طرحهایی دانست که جهت حمایت از اقشار آسیبپذیر طراحی شده است که از شهریور سال جاری تا ۳۰۰ درصد آوردهی فرد و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در اقساط ۳۶ ماههی و بسته به مدت سرمایهگذاری با سود یک تا ۱۸ درصد تسهیلات ارائه میکند.