• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
7

جمع آوری سگ های ولگرد توسط شهرداری تبریز/ محلول پاشی به جای نمک پاشی

  • کد خبر : 88355
  • 22 آذر 1401 - 14:00
جمع آوری سگ های ولگرد توسط شهرداری تبریز/ محلول پاشی به جای نمک پاشی
یاز اکو - سرپرست معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز اظهار داشت: در سطح شهر بیش از ۳۰۰ دستگاه وانت بار وجود دارد که این مقدار فقط در دست ۱۸ نفر است که متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده است که فقط میوه نمی فروشند بلکه اقدام به آلوده کردن جوانان هم با فروش مواد و مشروبات الکلی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، جواد صدیقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سطح شهر بیش از ۳۰۰ دستگاه وانت بار وجود دارد که این مقدار فقط در دست ۱۸ نفر است که متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده است که فقط میوه نمی فروشند بلکه اقدام به آلوده کردن جوانان هم با فروش مواد و مشروبات الکلی می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی در خصوص دستفروشان و طاباقچی‌ها برخی افراد به چنان جسارتی رسیده‌اند که خیابان‌ها را به این افراد اجاره می‌دهند.

 سرپرست معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز عنوان کرد: در بحث جمع آوری سد معبر ۱۱ دستگاه باید با شهرداری همراهی کنند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند جلوی این مساله را بگیرد. البته خوشبختانه دادستانی در این مساله بسیار با ما همراه هستند.

صدیقی در خصوص سگهای ولگرد عنوان کرد: آماری که حامی حیوانات داده بودند این بود که ۷۰۰ قلاده سگ در تبریز وجود دارد این درحالی است که بیش از هزار قلاده جمع آوری شده اما متاسفانه باز هم جمعیت این سگ‌ها افزایش یافته که به نظر می‌رسد از شهرهای اطراف که امکانات ندارند، جمع آوری و در ورودی تبریز رهاسازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکثر سگ‌هایی که به تازگی مشاهده می‌شوند بیمار هستند و با کمک حامی حیوانات در حال جمع آوری و نگهداری آنها در پناهگاه هستیم.

متاسفانه سال گذشته به ازای هر شهروند ۲۵ کیلوگرم نمک پاشی صورت گرفت که اثرات بسیار بدی دارد اما از مرداد ماه امسال با دستور شهردار تبریز به دنبال خرید محلول‌ها با کمک دانشگاه تبریز رفتیم که این محلول‌ها برای آسفالت و محیط زیست ضرری ندارد.

وی ادامه داد: از شهرهایی مثل ارومیه، زنجان، اردبیل و شهرهای کوچک در خصوص این محلول از ما پیگیر شده‌اند و اگر آن جوابی که ما می‌خواهیم را بدهد، به نام شهرداری تبریز ثبت خواهیم کرد.

صدیقی خاطر نشان شد: همچنین در مناطقی که امکان محلول پاشی نخواهد بود از مردم بخواهیم که هرکس برف جلوی خانه‌اش را بر سر محلات جمع کنند تا ما هم آن‌ها را جمع کرده و به آجی چای یا مهرانه رود و یا امثال اینها انتقال دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});