• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب خبرداد؛

مهار آتش سوزی در تالاب «قره قشلاق» بناب

  • کد خبر : 10074
  • 18 فروردین 1400 - 8:30
مهار آتش سوزی در تالاب «قره قشلاق» بناب
یاز اکو - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از مهار آتش سوزی در تالاب «قره قشلاق» بناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، صیاد لطفی اظهار داشت: شب گذشته حدود ۵ هکتار از تالاب قره قشلاق بناب دچار آتش سوزی شد.

وی تصریح کرد: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی سریعاً نیروها به محل اعزام و با همکاری فعالان محیط زیست، یگان حفاظت محیط زیست و جوامع محلی در ساعات اولیه شروع آتش سوزی با توجه به وضعیت بد جوی این آتش سوزی مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب ضمن تقدیر از حضور به موقع فرماندار بناب که از اولین دقایق وقوع آتش سوزی تا مهار نهایی آن در محل تالاب حضور داشته و در کنار جوامع محلی برای خاموشی و مهار آتش سوزی تلاش می‌کرد، از اهالی منطقه خواست تا در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و تخلف زیست محیطی موضوع را به این اداره اطلاع دهند.

لطفی در ادامه سخنان خود عوامل انسانی را از دلایل آتش سوزی در این تالاب اعلام کرد و افزود: ابعاد این آتش سوزی در حال تحقیق و بررسی است.

گفتنی است، تالاب «قره قشلاق» بناب در وسعتی به مساحت ۲۲ هزار و ۲۵۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بناب واقع شده که در سال ۱۳۶۳ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در این تالاب ۱۵۳ گونه پرنده بومی و مهاجر از جمله میش مرغ، عروس، گاز، اردک و فلامینگو زندگی می‌کنند و مهم‌ترین کریدور مهاجرت شمال به جنوب پرندگان زمستان گذر است.

تالاب «قره قشلاق» بناب همچنین به عروس تالاب‌های شمال غرب کشور مشهور بوده و تنها زیستگاه بزرگ‌ترین پرنده پروازی دنیا یعنی میش مرغ است که متأسفانه این پرنده بزرگ و زیبا در حال انقراض اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});