• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید به تبریز اختصاص یافت

  • کد خبر : 10120
  • 18 فروردین 1400 - 11:30
۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید به تبریز اختصاص یافت
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس‌های جدید ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ایرج شهین‌باهر افزود: این میزان اعتبار از محل ۶۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت پیش بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته است و تلاش می شود با فروش این اوراق، اتوبوس های جدید خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه می شود.

وی با بیان اینکه تولید اتوبوس در کشور با مشکل مواجه شده است، اظهار داشت: بر این اساس به دنبال آن هستیم تا از محل تولیدات داخلی که با موتورهای یورو سه خودرو تولید می کنند، اتوبوس های جدید تامین شود.

شهردار تبریز گفت: با وجود تلاش زیاد برای واردات اتوبوس، تاکنون این کار امکان پذیر نشده است و در همین راستا اقدامات لازم برای نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی انجام شده است.

شهین باهر، ادامه داد: در هفته های آتی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس های جدید و نوسازی شده و به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز اضافه می‌شود.

وی یادآوری کرد: تعدادی از اتوبوس های خریداری شده هم اکنون در پارکینگ شرکت واحد اوتوبوسرانی تبریز و حومه است که در آینده نزدیک همراه با اتوبوس های نوسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

بر اساس استانداردهای حمل و نقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما در زمان حاضر خدمات اتوبوسرانی در این کلانشهر با حدود ۷۲۱ دستگاه انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});