• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

کاهش عرضه باعث کمبود برخی از لوازم خانگی شده‌است

  • کد خبر : 101490
  • 23 فروردین 1402 - 12:00
کاهش عرضه باعث کمبود برخی از لوازم خانگی شده‌است
یاز اکو - رئیس اتحادیه لوازم خانگی در واکنش به خبر کمیاب شدن لوازم خانگی در بازار گفت: هر سال تقریبا از ۲۰ اسفندماه تا ۱۵ فروردین شرکت‌ها به انبارگردانی و حسابرسی یک سال خود می‌پردازند و این مدت را تعطیل می‌کنند و وقتی تعطیل هستند باری را بیرون نمی‌فروشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از همشهری آنلاین، اکبر پازوکی ادامه داد: درواقع ما کمبودی در بازار لوازم خانگی نداریم بلکه وقفه در عرضه موجب این وضعیت شده است که در حال حاضر برخی کارخانه‌ها عرضه کالا را آغاز کرده‌اند.

پازوکی در مورد شایعه احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت لوازم خانگی هم گفت: ما به هیچ وجه تا الان این میزان افزایش قیمت را نداشته‌ایم و ملاک ما اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کننده و سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۲۴ (سامانه پاسخگویی وزارت صمت برای استعلام قیمت کالا و خدمات) است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه در بازار لوزام خانگی گرانفروشی نداریم، گفت: شاید برخی تصور کنند گه گران شدن کالاها به نفع تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان است در حالی که هیچ توزیع‌کننده‌ و تولیدکننده‌ای از افزایش قیمت‌ها سود نمی‌برد و حتی ضرر می‌کند چون سرمایه‌اش را از دست می‌دهد بر این اساس اگر قرار باشد افزایش ۴۰ درصدی قیمت رخ دهد سرمایه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان هم به تبع آن ۴۰ درصد از دست می‌رود.

پازوکی در مورد دلایل گرانی لوازم خانگی به گرانی مواد اولیه اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان بر مبنای مواد اولیه‌ای که می‌خرند کالاهای تولیدی خود را قیمت‌گذاری می‌کنند. در بخش مواد اولیه هم قبل از عید مخصوصا ۳ ماه آخر سال ۱۴۰۱ شاهد گرانی ۱۰۰ درصدی مواد اولیه بودیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=101490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});