• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

رویای اروپا بدون ویزا برای ترکیه رنگ باخت

  • کد خبر : 103627
  • 11 اردیبهشت 1402 - 0:15
رویای اروپا بدون ویزا برای ترکیه رنگ باخت
یازاکو_آلمان، رؤیای اروپای بدون ویزا را برای طرفداران قلیچدار اوغلو بهم ریخت.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح کمال قلیچداراوغلو در ۵ آوریل به عنوان وعده انتخاباتی گفته بود: «ما می‌توانیم ظرف سه ماه بدون ویزا به اروپا سفر کنیم». اما این ممکن است بیش از آنچه نامزد ریاست جمهوری انتظار داشت طول بکشد. مقامات آلمانی ادعای وی را رد کردند و گفتند: حذف ویزا برای شهروندان ترکیه غیرممکن است.

قلیچداراوغلو، که رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی است، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما تمام “قوانین دموکراتیک” در اتحادیه اروپا را در مورد ترکیه اعمال خواهیم کرد.
 رسانه های وابسته به حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به رهبری قلیچدار اوغلو حتی ادعا کردند که دولت آلمان بیانیه ای منتشر کرده است که امکان سفر بدون ویزا را تایید می کند.

اسماعیل ارل از روزنامه صباح از وزارت خارجه آلمان پرسید که آیا آنها می توانند امکان سفر بدون ویزا برای شهروندان ترکیه را تایید کنند؟ این وزارتخانه پاسخ داد که از وجود چنین بیانیه ای بی اطلاع هستند. این وزارتخانه همچنین گفت : حذف ویزا اجرا نشده و آنگونه که قلیچداراوغلو ادعا کرده در سه ماه دیگر اجرا نخواهد شد.

 

اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته تا ۷۲ معیار را برای آزادسازی روادید انجام دهد و این کشور تاکنون ۶۷ مورد از آنها را برآورده کرده است. با این حال، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه اخیر خود گفت : اتحادیه اروپا تمایلی به مذاکره بر سر تحقق پنج معیار باقی مانده ندارد.

 چاووش اوغلو گفت: اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای خارج از اروپا عمداً به بهانه «انباشتگی» درخواست‌ها در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، تأیید درخواست‌های ویزای شهروندان ترکیه را گاهی تا یک سال به تأخیر می‌اندازند. ما می دانیم که این اقدامی با انگیزه سیاسی علیه دولت حزب عدالت و توسعه است.

 چاووش اوغلو گفت: اگر آنها قول آزادسازی ویزا را برای قلیچدار اوغلو دادند، نشان می‌دهد که کاهش سرعت روادید آنها اقدامی علیه دولت ما است.
ترکیه در سال ۲۰۱۶ یک قرارداد مهاجرتی با اتحادیه اروپا برای پذیرش مجدد مهاجرانی که به اروپا می روند در ازای آزادسازی روادید برای اتباع ترکیه، تقویت مجدد روند الحاق آنکارا به اتحادیه اروپا، مدرن سازی اتحادیه گمرکی این کشور، همکاری در مدیریت جریان های مهاجرت و بهبود گام ها در مبارزه با تروریسم امضا کرد و با وجود پیگیری چندین ساله اتحادیه اروپا به تعهدات خود از جمله آزادسازی ویزا عمل نکرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});