• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

۲۲۰ میلیون و ۷۴۹ هزار تردد خودرو در راه‌های آذربایجان‌شرقی ثبت شد

  • کد خبر : 10524
  • 21 فروردین 1400 - 12:30
۲۲۰ میلیون و ۷۴۹ هزار تردد خودرو در راه‌های آذربایجان‌شرقی ثبت شد
یاز اکو - معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته ۲۲۰ میلیون و ۷۴۹ هزار تردد خودرو در راه‌های استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد تردد با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه های مختلف استان ثبت شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از کل تردد ثبت شده ۱۶درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است، اظهار داشت: مسیرهای رفت و برگشت تبریز – ایلخچی با بیش از ۳۷ میلیون و ۲۳۱ هزار تردد خودرو بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیرهای تبریز – صوفیان با بیش از ۱۷ میلیون و ۵۶۳ هزار، ایلخچی – آذرشهر با بیش از ۱۱میلیون و ۶۰۷ هزار و بناب – مراغه با بیش از پنج میلیون و ۲۰۸ هزار تردد در رتبه های بعدی پرترددترین راه های استان در سال ۱۳۹۹ بودند.

عبدی با بیان اینکه راه های رفت و برگشت میاندوآب – ملکان و ملکان – بناب نیز از دیگر راه های پرتردد استان در این بازه زمانی بود، ادامه داد: در زمان کنونی مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، ۸۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال،  هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۸۲ دستگاه تردد شمار آنلاین در سطح راه های مختلف رصد وضعیت تردد استان را بر عهده دارند.

وی یادآوری کرد: ۱۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نیز با پیشرفت بالای ۸۵ درصد در راه های استان در شرف راه اندازی است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});