• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
در دیدار سفیر آفریقای جنوبی با رئیس اتاق تبریز مطرح شد؛

بررسی زمینه‌ فعالیت‌های مشترک تجاری بین آفریقای جنوبی و آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 106933
  • 10 خرداد 1402 - 21:11
بررسی زمینه‌ فعالیت‌های مشترک تجاری بین آفریقای جنوبی و آذربایجان‌شرقی
سفیر آفریقای جنوبی با رئیس اتاق تبریز و جمعی از هیئت نمایندگان این اتاق دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، رئیس اتاق تبریز در این دیدار با اشاره به قدمت تبریز در زمینه‌‌ی تجارت گفت: شهر تبریز مکتب اقتصادی خاص خود را دارد.
یونس ژائله با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار واحد تولیدی در آذربایجان‌شرقی در عرصه‌های ملی و جهانی مشغول فعالیت هستند، افزود: فعالان اقتصادی استان با کشورهای متعددی از جمله کشورهای اروپایی، ترکیه، کشورهای حوزه CIS و روسیه و… مبادلات تجاری دارند.
وی گفت: آفریقای جنوبی دارای ظرفیت‌های بسیاری است و در موارد متعددی می‌توانیم با این کشور در حوزه‌ی صادرات و واردات همکاری داشته باشیم.
ژائله با اشاره به وجود معادن در آفریقای جنوبی و هم‌چنین ظرفیت بالای آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ی معدن به‌خصوص معادن مس افزود: بهره‌گیری از تجربیات متخصصان و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات در این حوزه از این کشور، می‌تواند به غنی‌تر شدن دانش ما در بهره‌برداری از معادن کمک کند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز در این دیدار با اشاره به وجود اشتراکات مختلف در حوزه‌ی تجارت با ایران و استان آذربایجان‌شرقی، از اعلام آمادگی برای افزایش همکاری‌ در حوزه‌ی واردات و صادرات خبر داد.
«ویکا کومالو» با بیان این مطلب گفت: آفریقای جنوبی از ظرفیت بالایی در بخش معادن برخوردار بوده و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در این حوزه همواره در جهان مطرح است.
وی با تاکید بر حضور متخصصان و مشاورانی از آفریقای جنوبی در کشورهای مختلف جهان و ایران در حوزه‌ی معدن ادامه داد: کشورهای جهان سوم همواره مواد اولیه‌ی معدنی را استخراج کرده و به کشورهای توسعه‌یافته می‌فروشند، سپس دوباره همان محصولات را به صورت فرآوری شده با قیمت گزاف خریداری می‌کنند. بنابراین ما دنبال راهکاری برای حل این موضوع هستیم.
ویکا کومالو در خصوص تبادل دانش و اطلاعات در حوزه‌ی معدن با معدن‌کاران آذربایجان‌شرقی اعلام آمادگی کرد.
وی در ادامه به بحث ساختمان‌سازی در آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما نیازمند همکاری شرکت‌های ایرانی هستیم و امیدواریم از ظرفیت‌های شرکت‌های ساختمان‌سازی آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه استفاده کنیم.
در پایان این دیدار مقرر شد، زمینه‌های فعالیت‌های مشترک تجاری بین آفریقای جنوبی و آذربایجان‌شرقی از جمله در بخش محصولات کشاورزی و دامی، معادن، راه ‌و ساختمان و… در قالب یک مجموعه تدوین شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});