• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

آماده بازگشایی مرز مشترک در اشنویه هستیم

  • کد خبر : 107034
  • 11 خرداد 1402 - 20:00
آماده بازگشایی مرز مشترک در اشنویه هستیم
یاز اکو - استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: امیدواریم مقدمات بازگشایی مرز مشترک در اشنویه برای تقویت روابط تجاری دو کشور فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، امید عبدالرحمان خوشناو پنجشنبه ۱۱ خرداد در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه افزود: از وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم مقدمات بازگشایی مرز مشترک در اشنویه که ظرفیت های مهم اقتصادی برای مردم دو طرف دارد، را فراهم نماید و ما آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باز کردن بازارچه‌های مشترک در تمرچین و شهرک‌های صنعتی مشترک، می‌تواند موجب تقویت روابط تجاری شود.

خوشناو با بیان اینکه ایران در طول تاریخ پناهگاهی امن برای مردم اقلیم کردستان عراق در بحران‌های دوران صدام بعثی بوده و پیوندهای ما ناگسستنی است، افزود: از سال گذشته ارتباطات ما با استان‌های مرزی در ایران بیشتر شده و تاکنون اقدامات خوبی در مبادلات تجاری و ارتباطات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی انجام شده است.

استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق همچنین گفت: از سرمایه گذاری‌های مشترک و حضور شرکت‌های بزرگ ایرانی در اقلیم کردستان عراق استقبال می‌کنیم و معتقدیم افزایش مبادلات اقتصادی به نفع دو طرف است.

خوشناو با اشاره به اینکه ارتباط هوایی ارومیه – اربیل متأسفانه متوقف شده و خواستار بازگشایی مجدد این خط هوایی برای رونق روابط اقتصادی هستیم، افزود: پیش بینی کردیم امسال در اربعین نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از مسیر اقلیم کردستان به کربلای معلی سفر کنند و ما آمادگی کامل برای تامین امنیت، حمل و نقل و رفاه زائران را داریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});