• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

تصویب اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی برای تامین آب شرب تبریز

  • کد خبر : 10705
  • 22 فروردین 1400 - 17:00
تصویب اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی برای تامین آب شرب تبریز
یاز اکو - نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس از تصویب رقم 45 میلیارد تومان برای رفع نواقص و تکمیل پروژه‌های تامین آب شرب فوری تبریز و رفع کمبود آب در تابستان جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سید محمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: مردم تبریز در تابستان سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای در ارتباط با کمبود آب مواجه بودند و امسال تمهیداتی اندیشیده شده که این مشکل قبل از آمدن فصل تابستان حل شود.

وی افزود: در این راستا جلساتی با حضور استاندار و نمایندگان تبریز در سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو تشکیل دادیم و در نتیجه این جلسات سازمان برنامه و بودجه تصویب کرد اعتبار مورد نیاز این بخش را از محل اعتبارات بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه وزارت کشور، در دو بخش تامین کند.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: با نظر استاندار آذربایجان‌شرقی سازمان برنامه و بودجه مکاتبات لازم را با وزارت کشور انجام داد و موافقت وزارت کشور اخذ و در دولت تصویب شدکه رقم ۴۵ میلیارد تومان برای رفع نواقص و تکمیل پروژه هایی که آب شرب تبریز را تامین می کند، اختصاص یابد و این رقم هر چه زودتر در اختیار شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو اذعان داشت: مدیران عامل هر دو شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان مرتب با ما در تماس بوده و پیگیر موضوع هستند؛ اما هنوز این ۴۵ میلیارد تومان را تخصیص نداده‌اند.

وی اضافه کرد: هفته گذشته به همراه دکتر منادی تماسی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و پیگیر ماجرا شدیم که قرار شد هر چه زودتر این رقم را به استان تخصیص دهند.

میرتاج‌الدینی توضیح داد: این رقم برای دو پروژه کوتاه مدت و فوری استفاده خواهد شد؛ پروژه اول تعمیر لوله‌کشی و اصلاح مسیر ۱۷ کیلومتری انتقال آب از سد نهند توسط شرکت آب منطقه‌ای است تا از هدر رفتن آب در این مسیر جلوگیری و بخشی از آب از این طریق تامین شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اضافه کرد: پروژه دیگر را هم آب و فاضلاب استان انجام می‌دهد که حفر حدود ۲۰ حلقه چاه آب شرب در مناطق بالادستی تبریز است.

وی اذعان داشت: البته پروژه‌های میان مدت و بلندمدت «انتقال آب از سد قلعه چایی و وصل به خطوط انتقال آب از زرینه رود» و «انتقال آب ارس به تبریز برای تامین آب شرب کلانشهر تبریز در ۲۵ سال آینده» را نیز با جدیت پیگیری می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});