• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
اردوغان در گفتگو با رئیس اتحادیه اروپا تاکید کرد؛

تقویت ارتباطات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ضروری است

  • کد خبر : 107619
  • 18 خرداد 1402 - 13:15
تقویت ارتباطات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ضروری است
یازاکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، بر ضرورت تقویت ارتباطات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تاکید کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح هر دو رهبر در مورد تعدادی از موضوعات از جمله تحولات منطقه ای و پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا گفتگو کردند و اردوغان خاطرنشان کرد که لازم است ارتباطات در همه سطوح با دستور کار مثبت و مشخص تقویت شود.

اردوغان همچنین به میشل گفت: رفتار عادلانه و حمایت از عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا افق های جدیدی را در روابط آنکارا با بروکسل باز خواهد کرد.

اداره ارتباطات گفت: به روز رسانی اتحادیه گمرکی، آزادسازی ویزا، مدیریت مهاجرت و تلاش های ضد تروریسم نیز در این تماس تلفنی مورد بحث قرار گرفت.

ترکیه طولانی ترین سابقه در اتحادیه و طولانی ترین روند مذاکرات را برای عضویت دارد.

این کشور در سال ۱۹۶۴ توافقنامه همکاری با جامعه اقتصادی اروپا (EEC) را امضا کرد که معمولاً به عنوان اولین گام برای در نهایت نامزد شدن در نظر گرفته می شود. با این حال، با درخواست برای نامزدی رسمی در سال ۱۹۸۷، ترکیه باید تا سال ۱۹۹۹ منتظر می ماند تا به وضعیت یک کشور نامزد اعطا شود. با این حال، برای آغاز مذاکرات، ترکیه باید شش سال دیگر، تا سال ۲۰۰۵، صبر می کرد، روندی منحصر به فرد طولانی در مقایسه با سایر نامزدها.

به نظر می رسد روند الحاق در سال های اخیر به بن بست خورده است، به ویژه به دلیل اختلافات متعدد، از جمله تنش در شرق مدیترانه با یونان، نقش ترکیه در سوریه و بحران مهاجران.

جدای از همکاری بیشتر در زمینه مهاجرت و به روز رسانی بیانیه ۱۸ مارس، آنکارا انتظار دارد که اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۱۹۹۵ مدرن شود و تاکید بیشتری بر نامزدی ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا شود.

مقامات ترکیه مکرراً از اتحادیه اروپا می خواهند که موانع سیاسی برای عضویت را حذف کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});