• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4

روسیه هیچ شانسی برای تمدید قرارداد غلات اوکراین نمی بیند

  • کد خبر : 108677
  • 28 خرداد 1402 - 12:45
روسیه هیچ شانسی برای تمدید قرارداد غلات اوکراین نمی بیند
یازاکو - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه گفت: روسیه هیچ شانسی برای تمدید ابتکار غلات دریای سیاه که صادرات ایمن غلات اوکراین را تسهیل کرده است، نمی بیند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، پسکوف گفت: «به سختی می‌توان تصمیم نهایی را در اینجا پیش‌بینی کرد، اما می‌توانم بگویم که با قضاوت عملی بر اساس وضعیت موجود، این معامله هیچ شانسی ندارد.»

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به رهبران آفریقایی گفت: صادرات غلات اوکراینی بر اساس توافقی که عبور امن آن از دریای سیاه را تضمین می‌کند، به حل مشکلات آفریقا با قیمت‌های بالای جهانی غذا کمکی نمی‌کند، زیرا تنها ۳ درصد آن به فقیرترین کشورها رسیده است.

پوتین گفت: بحران غذایی ناشی از اقدامات کشورهای غربی است، نه آنچه روسیه آن را «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌خواند.

رهبران آفریقای جنوبی، سنگال، مصر، زامبیا، اوگاندا، جمهوری کنگو و جزایر کومورو با پوتین در کاخ دولت کنستانتینوفسکی دیدار کردند، به این امید که پس از بازدید از کیف در روز جمعه در مناقشه با اوکراین میانجیگری کنند.

روسیه ماه گذشته با تمدید دو ماهه این قرارداد موافقت کرد ، اما گفته است که این ابتکار عمل متوقف خواهد شد مگر اینکه توافقی برای غلبه بر موانع بر سر راه صادرات غلات و کود روسیه محقق شود.

سازمان ملل و ترکیه در جولای گذشته ابتکار غلات دریای سیاه را بین مسکو و کیف برای کمک به مقابله با بحران جهانی غذایی که با حمله روسیه به اوکراین، صادرکننده پیشرو جهانی غلات، تشدید شده، میانجیگری کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});