• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

سرخ‌کن‌های بدون‌روغن چگونه کار می‌کنند؟ + لیست قیمت انواع سرخ‌کن بدون‌روغن

  • کد خبر : 109907
  • 10 تیر 1402 - 10:15
سرخ‌کن‌های بدون‌روغن چگونه کار می‌کنند؟ + لیست قیمت انواع سرخ‌کن بدون‌روغن
یاز اکو - در این مطلب کارایی سرخ‌کن های بدون روغن یا سرخ کن های رژیمی به همراه قیمت تعدادی از انواع سرخ کن ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، آیا به دنبال راهی برای طبخ غذا هستید که سریعتر و ارزان تر از پختن آن در فر باشد؟ یک روش پخت و پز که غذا به کمک آن به اندازه سرخ کردن خوشمزه شده و در عین حال سالم بوده و کثیف کاری نیز ندارد، استفاده از سرخ کن های بدون روغن است.

سرخ کن های مبتنی بر هوا و بدون روغن، از جمله جدیدترین وسایلی هستند که توصیه می شود با آن ها غذا تهیه کنید. حال ممکن است این سوال مطرح شود که این وسیله معجزه آسا چیست و چگونه کار می کند؟

سرخ کن هوا نام فناوری است که احتمالا داغ ترین وسیله پخت و پز خانه محسوب می شود. البته نام تجاری این وسیله اشتباه است، زیرا، به طور دقیق، این وسیله آشپزی، سرخ کن نبوده و واقع بیشتر یک اجاق همرفتی با شدت بالا است. خوشبختانه بر خلاف اجاق ها، سرخ کن های مبتنی بر هوا کوچک بوده و تقریباً زمان زیادی برای گرم شدن نمی خواهند.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟

این سرخ کن ها با استفاده از ترکیبی از تابش و همرفت برای پختن غذا، یک عنصر حرارتی در نزدیکی بخش بالای غذا را در محفظه پخت و پز به صورت تابشی منتشر کرده و در این شرایط یک فن هوای گرم شده را به سرعت در اطراف آن به گردش در می آورد.

این ترکیب یک انتقال حرارت بسیار شدید ایجاد کرده و در نتیجه روش پختی به وجود می آید که بیشتر شبیه به سرخ کردن است تا پختن.

به گزارش سیناپرس،اصطلاح فنی فرایند فوق، RUSH یا Radiant UpStream Heating است. در این فرایند، مواد غذایی برای پخته شدن در سرخ کن هوا در سبدی قرار می گیرند که کانال ها و دریچه های مخصوصی در پایین و کناره های آن وجود دارد. این کانال ‌ها و دریچه‌ ها به هوای گرم شده اجازه می ‌دهند تا به سرعت در زیر و روی غذای شما گردش کرده و اثر غوطه ‌ور شدن آن در روغن داغ را تقلید کند.

مسلماً، اجاق‌های همرفت نیز از فن ‌هایی برای دمیدن هوای داغ روی غذای در حال پخت استفاده می ‌کنند، اما محفظه‌ های پخت بزرگ ‌تر آنها به این معنی است که هوا به سرعت گردش نکرده و غذا را به شدت گرم نمی ‌کند.

چگونه غذا در هواپز، سالم تر طبخ می شود؟

در واقع باید توجه داشت که خود این غذا نسبت به سایر غذاهای مشابه، سالم تر نیست، بلکه روش پخت آن سالم تر محسوب می شود زیرا روغن به میزان قابل توجهی در آن کاهش پیدا کرده و وارد بدن شما نمی شود. به طور کلی روغن وسیله ای فوق العاده برای پخت و پز است زیرا گرما را به خوبی حفظ کرده و انتقال می دهد. اما سرخ کردن یا تفت دادن غذای باعث می شود مقداری از این روغن در حین پختن، وارد غذایتان شود که این مساله باعث افزایش کالری کلی غذا می شود.

در این فناوری علی رغم اینکه هوا رسانه خوبی برای پخت و پز نیست، اما با چرخاندن سریع آن در یک فضای بسته، سرخ کن هوا تقریبا می تواند همان نوع انتقال حرارتی را که با روغن دریافت می کنید، بدون افزودن کالری زیادی به غذای شما، بازسازی کند.

در بازار لوازم خانگی قیمت سرخ کن اینستنت مدل AFB9002BK مبلغ ۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان است که در رنج گرانترین ها قرار گرفته است همچنین سرخ کن فیلیپس مدل HD9200 مبلغ ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان است که در ردیف سرخ کن های بدون روغن قیمت مناسب قرار دارد.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

قیمت انواع سرخ کن بدون روغن
برند مدل قیمت / تومان
اینستنت AFB9002BK ۳۶,۰۰۰,۰۰۰
کوزوری CAF-P583S-KUK ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آیروستک ir-af30lb ۲۲,۱۵۰,۰۰۰
فیلیپس HD9863 ۲۰,۵۵۷,۰۰۰
فیلیپس HD9200 ۴,۵۰۰,۰۰۰
گوسینک GAF-758 ۳,۸۴۴,۰۰۰
دوو K3 ۵,۶۷۰,۰۰۰
پارس خزر کریسپی ۴,۲۹۰,۰۰۰
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});