• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

ارامنه در حال فروش خانه‌هایشان در خانکندی هستند

  • کد خبر : 11043
  • 25 فروردین 1400 - 10:00
ارامنه در حال فروش خانه‌هایشان در خانکندی هستند
مسئله ی اصلی دیگر در اینجا اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان توسط ارامنه است. ارمنی ای که تابعیت آذربایجان را نداشته باشد، نمی‌تواند در خانکندی و اطراف آن زمین بخرد و همچنین نمی‌تواند تجارت کند.

یاز اکو – ارامنه در خانکندی در حال فروش خانه‌هایشان هستند.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو، اخیراً آگهی‌های فروش خانه در خانکندی در وب‌سایت‌های ارمنستان منتشر شده است. اگرچه قیمت خانه‌های فروشی چند ماه پیش به طرز عجیبی افزایش یافته بود، اما مشاهدات اخیر ما در سایت‌های املاک و مستغلات ارمنستان نشان داده است که قیمت آپارتمان‌ها حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

النور فرضعلیف کارشناس املاک و مستغلات در مورد این موضوع به پرتال خبری مطبوعات گفت که هدف ارامنه، فروش آپارتمان‌های خود با قیمت بالا به دولت آذربایجان و ترک منطقه است.

آپارتمان‌هایی که در خانکندی و سایر مناطق آزاد شده در معرض فروش گذاشته‌اند حتی از آپارتمان‌های شهر سومگاییت نیز گران‌ترند. البته این رویکرد گامی است که ارامنه برداشته‌اند. اما ارمنی‌ها نمی‌توانند آپارتمان‌ها را آنطور که می‌خواهند ارزش‌گذاری کرده و بفروشند. روند خرید و فروش آپارتمان در سرزمین‌های آزاد شده باید مطابق با قوانین جمهوری آذربایجان انجام شود.

املاک و سایر اسنادی که رژیم جعلی قبلاً در اختیار ارامنه‌ی ساکن قره‌باغ قرار داده بود، برای جمهوری آذربایجان قابل قبول نیست.

به گفته‌ی این کارشناس مطابق با قوانین جمهوری آذربایجان، چندین مورد مهم بایستی در هنگام فروش آپارتمان در خانکندی و اطراف آن باید در نظر گرفته شود.

روند مین‌زدایی در حال حاضر در سرزمین‌های آزاد شده در جریان است. این یک عملیات طولانی‌مدت است. مطمئناً بررسی خواهید کرد که دارید در یک منطقه‌ی آپارتمان گران‌قیمت می‌خرید که قبلا توسط دشمن مین‌گذاری شده است.

ارمنی‌ها آپارتمان‌هایی را که در این مناطق می‌فروشند با قیمت‌های متناسب با بازار املاک و مستغلات ایروان ارزیابی می‌کنند. در حالی که این درست نیست. هر روش و قانونی در آن سرزمین‌ها باید مطابق با قوانین جمهوری آذربایجان انجام شود. در اینجا چند تفاوت ظریف وجود دارد.

اولا اسناد املاکی که در دست ارامنه‌ی ساکن این مناطق می باشد باید لغو شده و مراحل مستندسازی مجدد آن انجام شود.

ثانیا ارمنی‌ها باید برای فروش این آپارتمان‌ها به دولت آذربایجان مراجعه کنند. تنها پس از اعمال قوانین جمهوری آذربایجان در آن مناطق آزاد شده، هر ارمنی باید مطابق با این قوانین عمل کند و روش خرید و فروش را انجام دهد.

مسئله‌ی سوم این است که فروش باید به صورت منات و به صورت محضری انجام شود و معاملات باید در بانک‌های محلی فعال در آذربایجان انجام شود. برای این امر لازم است بانک‌های محلی شعبه‌هایی در قره‌باغ داشته باشند. همچنین روش خرید و فروش ملک نیز می‌بایستی مشابه سایر مناطق آذربایجان در این مناطق آزاد شده ادامه یابد.

این کارشناس افزود که مسئله‌ی اصلی دیگر در اینجا اخذ تابعیت جمهوری آذربایجان توسط ارامنه است. ارمنی‌ای که تابعیت آذربایجان را نداشته باشد، نمی‌تواند در خانکندی و اطراف آن زمین بخرد و همچنین نمی‌تواند تجارت کند.

طبق قوانین جمهوری آذربایجان خارجی‌ها می‌توانند در آذربایجان خانه بخرند، اما نمی‌توانند زمین بخرند. برای این کار پذیرش تابعیت آذربایجان ضروری است. حتی اگر ارمنی‌ها تمام این مراحل را دنبال کنند، قیمت آپارتمان‌های آنها فوق‌العاده است.

تا زمانی که تمامی زیرساخت‌ها تکمیل گردد، می‌توان درباره‌ی نوع خرید و فروش و یا ساخت و ساز در آن سرزمین‌ها صحبت کرد. مناطقی که نیروهای حافظ صلح در آنجا مستقر هستند معمولاً مناطق درگیری محسوب می‌شوند. شهروندان عادی علاقه‌ای به خرید آپارتمان یا زمین در چنین مکان‌هایی و ساخت خانه ندارند.

به عنوان مثال آپارتمان سه خوابه برای فروش در ماه دسامبر با قیمت ۴۵ هزار دلار ارائه شده بود، الان این آپارتمان با قیمت ۴۱ هزار دلار ارائه شده است. آپارتمان‌های دو خوابه دو سه ماه پیش با قیمت ۳۵تا۳۶ هزار دلار ارائه می‌شدند، اما اکنون آنها به ۲۷تا۳۰ هزار دلار رسیده‌اند.

رسانه‌های ارمنستان غالباً از نقل مکان ارامنه ساکن در خانکندی گزارش می‌دهند و خاطرنشان می‌کنند که قیمت‌ها شروع به کاهش کرده‌اند زیرا دیگر تقاضایی برای مسکن وجود ندارد.

نویسنده: گولبنیز حسینلی

ترجمه: مهدی عباسی

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});