• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
6

زن ترک به تنهایی به دور دنیا سفر می کند

  • کد خبر : 112445
  • 02 مرداد 1402 - 20:00
زن ترک به تنهایی به دور دنیا سفر می کند
یازاکو_معلمی که در 24 ژوئن با موتور سیکلت خود به جاده زد تا اولین زن ترکی باشد که به تنهایی به سراسر جهان سفر می کند ، در بیست و نهمین روز از سفر پرماجرا خود به تاجیکستان رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت این اولین باری نیست که معلم آموزش ویژه، گلشاه مروه یوکسل، ۲۹ ساله، برای یک سفر انفرادی عازم سفر می شود، زیرا از سال ۲۰۱۵ به تنهایی وارد جاده شده است. و این بار، تصمیم گرفته سفری جسورانه را بدورجهان آغاز کند.

گلشاه با بیان اینکه در ژانویه ۲۰۲۳ پس از افزایش قابل توجه هزینه های زندگی در استانبول تصمیم گرفت به دنیا سفر کند، به رسانه های محلی گفت : تنها با ۵۰ یورو توانسته در اروپا سفر کند و یاد گرفته است که چگونه بدون پول زیاد زندگی کند، به خصوص در ایتالیا.
وی گفت: من خودم را برای سفرهای جهانی در زمستان آماده کردم. من به انگلیسی یا هیچ زبان دیگری صحبت نمی کنم، فقط به این دلیل که می خواستم در جاده باشم، این کار را آغاز کردم.

یوکسل که قصد دارد از افغانستان صرفاً با عبور از مرزهای آن بگذرد زیرا کشور را امن نمی بیند، در حال حاضر در حال عبور از تاجیکستان است.

یوکسل با اشاره به اینکه مسیری از گرجستان به قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان را از طریق روسیه دنبال می کند، گفت: هیجان موتور سواری در جاده ابریشم تجربه بسیار خوبی است.
من از راهروی واخان و کوه‌های پامیر که یکی از خاص‌ترین بخش‌های تور جهانی من است، خواهم گذشت.

یوکسل قصد دارد در مارس ۲۰۲۴ در استرالیا باشد.
یوکسل اولین سفر انفرادی خود را در سال ۲۰۱۵ هنگامی که ۲۱ ساله بود انجام داد و سفر به دور ترکیه را با هدف حمایت و جلب توجه نسبت به حقوق زنان و زنان کشیدانجام داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});