• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

۶۵۰۰ خودروی ناوگان عمومی در آذربایجان شرقی رایگان گازسوز شد

  • کد خبر : 11376
  • 28 فروردین 1400 - 12:45
۶۵۰۰ خودروی ناوگان عمومی در آذربایجان شرقی رایگان گازسوز شد
یاز اکو - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‎‌شرقی، با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ خودروی ناوگان عمومی آذربایجان شرقی به صورت رایگان گازسوز شدند گفت: بیش از ۲۲۵۰ خودروی بار و مسافر استان در صف گازسوز کردن رایگان خودروها قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، علی روح اللهی، با اشاره به استقبال رانندگان خودروهای باری و مسافری آذربایجان شرقی از طرح گازسوز کردن رایگان خودرها در استان، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۷۵۰ راننده خودروهای سواری برای گازسوز کردن رایگان خودروهای خود ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، بیش از ۶۵۰۰ دستگاه خودروی عمومی و مسافری استان در مراکز مجاز به خوردوی گازسوز تبدیل شدند، افزود: حدود ۲۲۵۰ خودروی دیگر در نوبت دریافت و نصب رایگان مخازن CNG هستند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‎‌شرقی، با بیان اینکه این طرح رایگان برای افزایش مصرف سوخت پاک و کاهش مصرف سوخت بنزین توسط وزارت نفت طراحی شده است، گفت: در سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی مصرف بنزین و افزایش سه درصدی مصرف گاز به ثبت رسید که رقم قابل توجهی است.

وی ویژگی‌های سوخت سی‌ان‌جی را کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و صرفه جویی در هزینه‌های رانندگان عنوان کرد و ابراز داشت: در صورتی که مالکین خودروهای عمومی باری و مسافری در استان آذربایجان شرقی تاکنون از این طرح استفاده نکرده‌اند، برای گازسوز کردن رایگان خودروی خود، در سایت GCR.niopdc.ir ثبت نام کرده و نوبت دریافت کنند.
روح اللهی، حجم مصرف گاز CNG در سال گذشته را بیش از ۶۹۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و ابراز داشت: معادل همین میزان در مصرف بنزین صرفه جویی شده است که از قبال صرفه جویی در بنزین، این طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی بار و مسافر اجرا می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‎‌شرقی با اشاره به اینکه ۳۴۴ باب جایگاه سوخت در آذربایجان شرقی داریم، تاکید کرد: بیش از ۱۷۰ باب جایگاه سیان جی در استان داریم که برای خودروهای گازسوز خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});