• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

خسارت آتش به ۴۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارسباران

  • کد خبر : 115088
  • 28 مرداد 1402 - 20:15
خسارت آتش به ۴۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارسباران
یازاکو - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با تشریح جزییات آتش‌سوزی و اطفا حریق در جنگلهای ارسباران گفت: در این آتش سوزی ۳۰ هکتار مرتع مشجر و ۱۰ هکتار اراضی جنگلی آسیب دیدند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیروس داوودی با قدردانی از تلاش جنگلبانان، محیط بانان و نیرو‌های مردمی برای اطفای حریق هفته گذشته در این جنگل‌ها افزود: با توجه به گستردگی سطحی آتش سوزی در منطقه ۴۰ نفر از یگان واکنش سریع اداره کل منابع طبیعی به محل آتش سوزی اعزام شدند.
وی گفت: با وجود اینکه این آتش سوزی در همان ابتدا مهار شد، اما وزش باد موجب شروع مجدد آتش سوزی در منطقه شد.

داوودی اظهار کرد: پس از شروع مجدد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران محدوده چایکندی ۱۵ نفر از همکاران با بالگرد به محل آتش سوزی هلی برن شدند و به همراه هشت نفر از کارکنان محیط زیست، اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
وی اضافه کرد: این آتش سوزی پس از سه روز در ساعت ۱۷ چهارشنبه گذشته به طور کامل اطفا و پوشش علفی و مرتعی این منطقه بیشترین خسارت را دید.

همچنین به گفته محمد باقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز این آتش سازی با همکاری و تلاش ایثارگرانه نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، نیرو‌های بسیج، مس سونگون و فرمانداری‌های خداآفرین و ورزقان و با استفاده از ۲ فروند بالگرد آبپاش و هلی برد در مناطق جنگلی ونستان و چایکندی در مرز بین شهرستان‌های خداآفرین و ورزقان به طور کامل اطفا شد و خسارت مختصر بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});