به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت استفاده از هوش مصنوعی در حال گسترش است و عواقبی نیز برای صنعت گردشگری به همراه دارد.
بخش گردشگری در مقایس جهانی وارد دوره جدیدی شده است که در آن هوش مصنوعی بر نحوه انتخاب مقصدهای تعطیلات توسط مردم تأثیر می گذارد.
وی گفت :در فضایی که رقابت بین کشورها برای جذب گردشگران به طور فزاینده ای تشدید شده است ترکیه باید بر نحوه استفاده از هوش مصنوعی تمرکز کند.
وقتی مسافران از ChatGPT می پرسند که برای تعطیلات کجا باید بروند، پاسخی که می گیرند نباید یونان یا اسپانیا، بلکه باید ترکیه باشد.
وی افزود:هنگامی که هوش مصنوعی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، ترجیحات مصرف کنندگان به سرعت تغییر می کند و ترکیه باید خود را با این محیط در حال تغییر وفق دهد.
وی گفت: هتل ها و امکانات اقامتی ترکیه ۱٫۵ میلیون تخت ظرفیت دارند که تعداد قابل تاملی است ولی ما نباید در مورد چگونگی افزایش ظرفیت تخت صحبت کنیم، بلکه باید در مورد چگونگی جذب گردشگران به مقاصدی مانند آنتالیا و موغلا در فصول کم مسافر صحبت کنیم.
وی گفت: رکود جهانی و تورم در بازارهای مبدأ نیز تأثیر داشته است زیرا مردم به تعطیلات کوتاه مدت علاقه مند شده اند و این مهم توجه جدی به جذب بیشتر گردشگر را ضرورت می بخشد.