• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های آموزش و پرورش اردبیل

  • کد خبر : 116234
  • 07 شهریور 1402 - 11:01
خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های آموزش و پرورش اردبیل
یاز اکو - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های آموزش و پرورش در شهرستان‌های درگیر سیل این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، کلام اله صفری با بیان اینکه خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های شمالی استان وارد شد، افزود: برنامه‌ریزی برای تعمیر و نوسازی و بهسازی اماکن خسارت از سیل دیده انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ۳۷۰ پروژه آموزش و پرورش در سطح استان با نظارت سازمان نوسازی مدارس در حال ساخت است.

صفری تصریح کرد: ۴۶ درصد فضای آموزشی استان دچار فرسودگی شده و شدیدا با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و در ۸ شهرستان این مشکل به نقطه قرمز رسیده است.

وی با ابراز اینکه در دو سال گذشته ۱۵ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان اضافه شده است، گفت: استان اردبیل نیاز به نهضت مدرسه سازی دارد.

این مقام مسئول استان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نسبت به بهسازی و نوسازی مدارس اقدام نشده است، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس استان به تنهایی نمی‌تواند کمبود مدارس را جبران کند و نیاز داریم مسئولان و تصمیم گیرندگان نهایت دقت نظر را به امر کمبود فضای آموزشی در استان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مدیریت بهینه نیروی انسانی در آموزش و پرورش را شرط اساسی خواند و ادامه داد: معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی شعار آموزش و پرورش است و محتوای غنی درسی، دانش آموزان و معلمان سه رکن قابل توجه در امر آموزش است.

ارتقاء جایگاه معلم در جامعه امری ضروری است

صفری اضافه کرد: مدرسه نقطه شروع تعالی جامعه است و برای اثربخشی باید اعتماد جامعه به آموزش و پرورش ارتقاء یابد.

وی آیین نامه‌أهای جدید آموزش و پرورش را در مدارس لازم الاجرا دانست و با تأکید بر اینکه بدنبال مهارت آموزی دانش آموزان استان هستیم، افزود: شبکه شاد بعنوان ظرفیت آموزش و تولید محتوا استفاده می‌شود.

صفری صدور مجوز بی‌رویه برای آموزشگاه‌های آزاد را منبع فساد ذکر کرد و گفت: باید صدور مجوز برای دانش آموزان بالای ۱۸ سال فقط از طریق آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه مسئولیت ضعف دانش آموزان در کنکور را به‌عهده می‌گیرم، اعلام کرد: ریاست ستاد کنکور بر عهده رئیس دانشگاه محقق است و بارها خواستار تشکیل جلسه با حضور استاندار شده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به اینکه پژوهش سرای استاندارد در استان نداریم، تصریح کرد: در سال جاری مدارس کانکسی ۱۰ دانش آموزه حذف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=116234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});