• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

پاسخ وزارت خارجه آذربایجان به وزیر فرانسوی: رویکرد غیراخلاقی را کنار بگذارید

  • کد خبر : 116356
  • 08 شهریور 1402 - 10:30
پاسخ وزارت خارجه آذربایجان به وزیر فرانسوی: رویکرد غیراخلاقی را کنار بگذارید
یاز اکو - اظهارات کاترین کالونا وزیر امور خارجه فرانسه که در مسیر صلح و ثبات در منطقه نیست و موضع جانبدارانه ایشان از ارمنستان را نشان می دهد، غیرقابل قبول است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، این مطلب را آیخان حاجی زاده سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه در جمع سفرا گفت.

حاجی زاده افزود: اشغال اراضی آذربایجان توسط ارمنستان برای ۳۰ سال، سیاست پاکسازی قومی ارمنستان علیه آذربایجانی ها، نسل کشی و کشتار جمعی شهروندان آذربایجان، تبدیل نزدیک به یک میلیون شهروند آذربایجانی به آواره داخلی و پایمال شدن حقوق آنها، تخریب و غارت شهرها و روستاهای آذربایجان، تخریب آثار فرهنگی و تاریخی متعلق به آذربایجان، ادامه تحریکات نظامی و سیاسی پس از جنگ سال ۲۰۲۰، چشم بستن بر حقایقی از جمله اینکه هنوز نیروهای مسلح ارامنه به طور کامل از خاک آذربایجان خارج نشده اند، نمونه هایی از رویکرد غیرقانونی و غیراخلاقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: در چارچوب قوانین ملی جمهوری آذربایجان تلاش هایی برای ادغام مجدد ساکنان ارمنی ساکن در منطقه قره باغ در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته و می گیرد و ادعای این که این تلاش های برای اخراج ارامنه از قره باغ است اقدامی کاملاً اشتباه است.

ما بار دیگر از طرف فرانسوی می خواهیم که به چنین ایده های تحریک آمیز و تخریبی پایان دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=116356

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});