به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، رضا ایمانی گفت: هیچ مشکلی در تامین شناسنامه در استان وجود ندارد فقط به دلیل افزایش مراجعات و درخواستهای طی یکی دو هفته گذشته، زمان طولانیتری نسبت به سنوات قبل صرف امور مربوط به این کار میشود.
وی همزمانی ایام آغاز سال تحصیلی و ایام اربعین سالار شهیدان را دلیل افزایش درخواستها و حجم کاری اعلام و افزود: طی یک ماهه گذشته و به تبع موضوع اشاره شده ۱۰۰ درصد حجم کاری ثبت احوال استان افزایش یافته و برای همین حدوداً یک ماه زمان تعویض و عکسدار کردن شناسنامههای به طول می انجامد.
ایمانی در عین حال مشخصاً در مورد شهرستان سراب و جلفا اظهار داشت: حجم کاری فزآینده در این اداره باعث کندی صدور شناسنامه و گلایه هموطنان شده بود که این مشکل نیز رفع و به زودی روند به حالت قبلی باز میگردد.
ایمانی در پاسخ به اینکه متقاضیانی که قصد سفر به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین را دارند به واسطه این فرآیند از سفر باز خواهند ماند، عنوان کرد: تعویض شناسنامه متقاضیانی که قصد انجام این سفر معنوی را دارند در اولویت قرار میگیرد و با کمترین زمان ممکن در اختیار این عزیزان قرار میگیرد تا از خیل زائران جا نمانند.
صدور ۵۰ هزار شناسنامه در آذربایجانشرقی
این مقام مسئول در حوزه ثبت احوال استان با اشاره به افزایش درخواستها در حوزه مدیریتش گفت: طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار شناسنامه در ادارات ثبت احوال آذربایجان شرقی صادر و در اختیار متقاضیان قرار گرفته که این رقم طی ۵ ماهه گذشته بالغ بر ۶۰ هزار جلد بوده است.
وی از شهروندانی که آدرس پستی آنها تغییر یافته خواست تا هر چه سریعتر با مراجعه به سایت سامانه ثبت احوال کشور نسبت به اصلاح آن اقدام کنند چرا که در قانون بودجه سال جاری ساماندهی محل اقامت اشخاص بر عهده سازمان ثبت احوال کشور گذاشته شده بنابراین ضرورت دارد شهروندان با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور و سامانه سهیم نسبت به اصلاح و بروزرسانی آدرس و کدپستی محل سکونت خود اقدام کنند.