• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
4

قیمت نفت با تمدید کاهش تولید توسط عربستان سعودی و روسیه افزایش یافت

  • کد خبر : 117196
  • 16 شهریور 1402 - 20:57
قیمت نفت با تمدید کاهش تولید توسط عربستان سعودی و روسیه افزایش یافت
یازاکو - عربستان سعودی و روسیه توافق کردند که کاهش تولید نفت خود را تا پایان سال جاری تمدید کرده و 1.3 میلیون بشکه نفت خام را از بازار جهانی حذف کرده و به این ترتیب قیمت انرژی را افزایش دهند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل ازحریت اعلامیه های دوگانه ریاض و مسکو در معاملات دیروز قیمت نفت برنت را به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه رساند، قیمتی که از نوامبر در بازار مشاهده نشده بود.

اقدام این کشورها می تواند تورم و هزینه را برای رانندگان در پمپ بنزین افزایش دهد. 

همچنین فشار جدیدی بر روابط عربستان سعودی با ایالات متحده وارد می‌کند، زیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور سال گذشته به این پادشاهی هشدار داد که شراکت با روسیه «پیامدهای» نامشخصی خواهد داشت. 

در بیانیه عربستان سعودی که توسط خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شد، آمده است که این کشور به بررسی و رصد بازار ادامه می دهد و در صورت لزوم می تواند اقدامات بیشتری انجام دهد.

در گزارش خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از یک مقام وزارت انرژی که نامش فاش نشد، آمده است: «این کاهش داوطلبانه اضافی برای تقویت تلاش‌های احتیاطی کشورهای اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازارهای نفت است.»

خبرگزاری دولتی روسیه تاس به نقل از الکساندر نواک، معاون نخست وزیر و وزیر سابق انرژی روسیه گفت :مسکو به کاهش ۳۰۰ هزار بشکه در روز ادامه خواهد داد.

نواک گفت: این تصمیم “با هدف تقویت اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده توسط کشورهای اوپک پلاس به منظور حفظ ثبات و تعادل بازارهای نفت است.”

باب مک نالی، بنیانگذار و رئیس گروه انرژی راپیدان مستقر در واشنگتن و مشاور سابق انرژی کاخ سفید، گفت: عربستان سعودی و روسیه “وحدت و عزم خود را برای مدیریت فعالانه” خطر کاهش بالقوه قیمت نفت در شرایط سخت‌تر اقتصادی را نشان داده‌اند.

مک‌نالی گفت: «با جلوگیری از رکود شدید اقتصادی، این کاهش عرضه ضربه عمیقی را به توازن نفتی جهانی وارد کرده و قیمت نفت خام را بسیار بالاتر از ۹۰ دلار در هر بشکه خواهد رساند».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});