• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

ایستگاه راه‌آهن خاوران نماد ابر پروژه راه‌آهن میانه- بستان آباد – تبریز است

  • کد خبر : 102498
  • 31 فروردین 1402 - 21:00
ایستگاه راه‌آهن خاوران نماد ابر پروژه راه‌آهن میانه- بستان آباد – تبریز است
یاز اکو - معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن خاوران نماد ابر پروژه راه‌آهن میانه- بستان آباد – تبریز بوده و برای بهره برداری از این پروژه و استفاده مردم از این وسیله ریلی، فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در بازدید از راه آهن ریلی خاوران گفت: برای اجرای این پروژه که از مسیر بستان آباد تا تبریز به طول ۴۴ کیلومتر نزدیک به سه هزار میلیارد تومان از منابع اعتبارات دولت هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش به روز این پروژه نزدیک به شش هزار میلیارد تومان می‌باشد که می‌توانیم در روزهای آینده با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دستور مقام عالی وزارت و همچنین مسئولین استان و استاندار و معاون عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان که با همکاری و پیگیری‌های پی در پی در هفته‌های آتی شاهد بهره برداری این پروژه ریلی باشیم.

وی ادامه داد: ایستگاه راه‌آهن خاوران به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع و با سبک معماری مدرن و توجه به هنر غنی شهر تبریز در این بخش قرار داشته است.

خامدی گفت: بخش سوم راه‌آهن میانه- بستان آباد – تبریز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه فعلی راه‌آهن تبریز به طول ۲۷ کیلومتر که هدف ترانزیت به اروپا را محقق می‌کند در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است که از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند که راه‌آهن بستان آباد-خاوران یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است.

 وی در پایان افزود: توسعه خطوط ریلی به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از جذب بار کشورهای خارجی و افزایش درآمدهای ترانزیتی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۲ است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});