• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
8

کنگره بین‌اللملی آذربایجان دیپلماسی علمی را محقق می‌کند

  • کد خبر : 118763
  • 04 مهر 1402 - 16:02
کنگره بین‌اللملی آذربایجان دیپلماسی علمی را محقق می‌کند
رئیس اولین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی کنگره بین‌المللی آذربایجان را فرصتی برای فراهم کردن دیپلماسی علمی عنوان کرد.

به گزارش یازاکو، سید امین موسوی رئیس جامعه دندان‌پزشکی استان و رئیس اولین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی آذربایجان در نشست با اهالی رسانه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تا امروز فعالیت‌های علمی و صنفی بسیاری در حوزه دندانپزشکی در قالب سمپوزیوم‌های و‌همایش‌های مختلف انجام شده اما جای یک‌ کنگره بین‌المللی خالی بود و ما با هدف برجسته‌سازی پتانسیل‌های علمی و دندانپزشکی تبریز برای این موضوع برنامه‌ریزی کردیم.
وی افزود: با توجه به این که تبریز قطب دندانپزشکی کشور است و دانشکده دندانپزشکی تبری یکی از قدیمی‌ترین‌ها بوده و دارای برجسته‌ترین اساتید و چالش‌های علمی است.
موسوی گفت: هدف ما برندسازی این‌کنگره به نام تبریز است و این امر با شعار اتفاق نمی‌افتد و ما در برنامه‌ریزی برای این امر مهم از رویاپردازی پرهیز کردیم و برای اولین کنگره جامعه‌ی هدفمان را کشورهای منطقه قرار دادیم.
رئیس کنگره تاکید کرد: بعد از دو سال کار اجرایی برای برگزاری این‌ کنگره، خوشبختانه با استقبال بسیار مواجه شد و یک هفته مانده به برگزاری ظرفیت تکمیل شده است.
سید امین موسوی تاکید کرد: این کنگره نه تنها یک همایش علمی است بلکه گامی در راستای معرفی آذربایجان و تبریز و همچنین انجام کار فرهنگی نیز خواهد بود.
بر اساس این‌گزارش، تا کنون ۲ هزار نفر برای شرکت در این‌کنگره ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۰۰ نفر دانشجو هستند و همچنین مقرراست ۲۰۰ دانشجوی دندانپزشکی کشور افغانستان نیز در این‌کنگره حضور داشته باشند.
این گزارش همچنین می‌افزاید، حافظ‌قرآن، دبیر علمی کنگره آذربایجان در این نشست اظهار کرد: هدف برگزاری از برگزاری این همایش بین‌المللی بسترسازی برای تبادل اطلاعات و آشنایی با دانش روز است و در همین راستا مکاتبات متعددی با اساتید برجسته مکاتبه کردیم و در این سه روز ۴۶ سخنرانیدعلمی، ۶۵ پنل علمی و ۱۸ کارگاه آموزشی خواهیم داشت.
وی افزود: ۵ نفر از سخنرانان این کنگره از اساتید خارجی خواهند بود و‌ ما همچنین در این کنگره مهمانان ویژه‌ای از دانشکده‌ها و‌انجمن‌های دندانپزشکی ترکیه و عراق و آذربایجان داریم که قطعا زمینه‌ساز مراودات علمی معتبری خواهد بود.
گفتنی‌است، کنگره بین‌المللی دندانپزشکی آذربایجان از ۱۲ تا ۱۴ مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز برگزار خواهد ش و‌ همزمان با این‌ کنگره یک فضای نمایشگاهی برای ۶۳ شرکت تجهیزات دندانپزشکی نیز در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});